Čočkový salát s červeným zelím

Nedávno jsem slibovala další recepty z farmářských trhů. Je to opět salát, ale delikátní :-) je hodně sytý díky čočce, takže doporučuji spíše na oběd. Nevím, jak Vám, ale mně přes zimu ta vybledlá, mdlá rajčata, předražené okurky nechutnají. Dávám přednost sytějším salátům, které mě neochladí, ale pěkně zasytí a zahřejí. Ještě než se na nás usměje jaro, zkuste tento zimní salát, nebudete litovat :-)


Čočkový salát s červeným zelím
(na 2 porce)

1/2 malé hlávky červeného zelí
80g čočky
snítek tymiánu
1 bobkový list
100g sýra s modrou plísní (měla jsem zlatou nivu)
pár kuliček modrého hroznového vína
sůl, pepř

zálivka:
2 lžíce olivového oleje
1 lžíce vinného octa
1 lžička medu

Čočku jsem si namočila přes noc. Druhý den jsem slila vodu a napustila novou, přidala tymián a bobkový list a dala vařit. Sůl se přidává až nakonec, aby čočka neztvrdla. Doporučuji dávat pozor, aby se čočka nerozvařila, kaši nechceme. Změklou čočku jsem přecedila, nechala okapat a smíchala s pokrájeným zelím. Suroviny na zálivku jsem prošlehala a přelila přes salát. Naservírovala na talíř, dozdobila hroznem a rozdrobenou nivou. Případně můžete salát dosolit či dopepřit, záleží jak výrazný sýr použijete a na chuti.



Musím říct, že mě kuchařka baví čím dál víc. Nedávno jsem podle ní dělala mrkvovou polévku se zázvorem a opět nezklamala. Kdyby ji chtěl někdo zkusit, recept publikovala již tato šikovná bloggerka, takže se nebudu opakovat. Ale opravdu stojí za to.


0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za komentář :-)