Salát z červeného zelí s hruškou a ořechy





Loňský rok jsem musela být hodná, protože mi Ježíšek nadělil kuchařku Hanky Michopulu Recepty z farmářského trhu. Jsem z ní nadšená. Někteří by možná ohrnuli ret, že jde o recepty příliš jednoduché, ale to je přesně pro mě, z pár surovin vykouzlit parádu. A hlavně, vaří podle sezóny. Už jsem pár receptů testovala, tak zatím přicházím s prvním z nich, časem snad přibudou další. Držela jsem se předlohy, pouze jsem vynechala cibuli kvůli špatné stravitelnosti.




Salát z červeného zelí s hruškou a ořechy
(2 porce)


 Salát:
  • 1/2 malé hlávky červ. zelí
  • 1 hruška (měla jsem odrůdu Abate)
  • 2 hrsti vlašských ořechů
  • pepř

Zálivka:

  • 1 lžíce vinného octa
  • 1 lžíce olivového oleje
  • 1 lžíce medu
  • 1 lžička dijonské hořčice



Zelí jsem si nastrouhala na struhadle. Příště ale radši nakrájím na nudličky, jak bylo v kuchařce, vypadá to líp. Hrušku zbavila jádřince a nakrájela na tenké plátky a spolu s ořechy přidala k zelí. Opepřila jsem. Suroviny na zálivku jsem prošlehala a přelila přes salát.





1 komentářů:

  1. Jednoduche, rychle, vyborne. Prikrojila jsem si k nemu kousek zrajiciho syra a byla to jedna basen :)
    Diky za tip na tak sikovny zimni salat.
    Terka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)