Ricottové lívance s borůvkami a javorovým sirupem

Ricottové lívance s borůvkami a javorovým sirupem (na 8 lívanečků)

Inspirace: BBC Good Food


  • 250g ricotty
  • 40g celozrnné pšeničné mouky
  • 40g hladké mouky
  • 2 vejce
  •  100ml mléka
  • 1 lžíce třtinového cukru
  • 1 lžička prášku do pečiva



  • borůvky
  • javorový sirup
  • máslo


V misce jsem smíchala obě mouky s práškem do pečiva a cukrem. Přidala jsem ricottu, mléko a žloutky. Z bílků jsem ušlehala tuhý sníh a opatrně vmíchala. Kdo chce může borůvky vmíchat přímo do těsta, ale jemně. Já dělala půlku lívanců bez borůvek a druhou s. Příště určitě udělám celou dávku s borůvkami, dodají lívanečkům šťavnatost. Pánvičku jsem si jen vytřela máslem a udělala menší lívanečky. Zbytek borůvek jsem dala rozehřát s javorovým sirupem a přelila přes lívanečky. Na závěr jsem ještě pokladla hoblinkou másla. Komu přijdou málo sladké, může přisladit javorovým sirupem.



Lívanečky byly jedním slovem pohádka. Vůbec nebylo poznat, že obsahují celozrnnou mouku, takže se na ně vrhnou i odpůrci zdravé stravy. Určitě se ještě na našem stole objeví, příště třeba s fíky a medem jako v původním receptu. Vyloženě si říkají o servírování jako víkendová snídaně, já je bohužel musela dělat k obědu kvůli fotkám :-( 


10 komentářů:

  1. Jej lievance a zdrave! Tak to ja mozem! PResne viem co budem zajtra robit na ranajky, dakujem krasne za tento recpet:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš zač, já jsem ráda, když inspiruji :-) dej vědět, jak dopadly.

      Vymazat
  2. Mnam...ty teda vypadaji uzasne!!! A kdybych je udelala s jahodami a slehackou???:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to bude určitě taky obrovská dobrota, hlavně až budou domácí ze zahrádky.... Fantazií se meze nekladou, vymyslet se dá spousta kombinací :-)

      Vymazat
  3. jééé tak koukám, že jsme se nějak shodli :))) také jsem dělala ricottové s jav.sirupem jen mě inspiroval Apetit :)))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukala jsem, vypadají úžasně a s rozinkami musí chutnat super, ještě k tomu studené mléko... pohádka.

      Vymazat
  4. tak to si musím co nejdřív udělat, ricottu jsem měla jen párkrát na slano se špenátem a těstovinama, a byla taková bez chuti( blondýna to taky skoro neochutila no:D ), takže jí dám šanci:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no mě samotná taky nějak neuchvátila, zato v těchto lívancích byla o dost lepší.

      Vymazat
  5. a na kolik to je porci prosím ?? :)
    dekuji Barca

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. z tohoto množství uděláš 8 lívanců, tak nevím, jací jste jedlíci, mně to vychází na dvě porce :-)

      Vymazat

Děkuji za komentář :-)