Meruňková galetka s mandlovou krustou a tymiánem

V prvé řadě bych si chtěla postěžovat na nedostatek času. Sice to tu už párkrát zaznělo, ale je mi hrozně líto, že nemůžu věnovat blogu víc. Ale protože mě čekají za dva týdny státnice, musím si holt odepřít chvilky strávené v kuchyni a místo toho "se bavím" s ekonomií atd. Tak bylo dost stížností a teď k věci. Galetky se mi hrozně líbí, stejně tak kombinace bylinek s ovocem, proto taky tento koláč...


Meruňková galetka s mandlovou krustou 
a tymiánem

Inspirace: http://www.goodlifeeats.com

  • 125g celozrnné mouky
  • 60g ovesné mouky
  • 50g mandlové moučky
  • 1/2 lžičky vinného octa
  • 5 lžic ledové vody
  • 5 lžic másla
  • 1 lžička třtinového cukru
  • 1/2 lžičky mandlového extraktu
  • špetka soli
  • cca 10 meruněk
  • 1/2 lžičky kukuřičného škrobu
  • 1 lžíce citrónové šťávy
  • 2 lžíce zlatého sirupu
  • tymián

Nejprve jsem udělala těsto. Protože jsem neměla ovesnou a mandlovou mouku, rozmixovala jsem vločky a mandle tyčákem. Přidala jsem k mouce se špetkou soli. Přilila ocet, vodu, mandlový extrakt a máslo. Rukama jsem vypracovala těsto, zabalila do potravinové fólie a dala odpočinout do lednice.




Mezitím jsem si připravila náplň. Meruňky jsem vypeckovala, nakrájela na čtvrtiny. Promíchala se škrobem, zlatým sirupem, citrónovou šťávou, pár lístky tymiánu a nechala chvilku odležet.





Těsto jsem vytáhla z ledničky, rozválela, pokladla náplní, zohnula okraje a dala péct. Krustu můžete potírat rozehřátým máslem, aby nebyla moc tvrdá. Ještě před podáváním jsem pokladla čerstvým tymiánem, ale to jen tak na efekt. Místo zlatého sirupu lze použít jakékoliv jiné sladidlo, javorový sirup, agávový sirup, med, třtinový sirup...




Další z rychlých dezertů, za půl hodiny jsem neměla co dělat, což se mi hodí vzhledem k nedostatku času. S těstem jsem neměla problém, prostě můžu jen doporučit.




Dobrou chuť :-)



0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za komentář :-)