Pizza s rebarborovým čátní

Přijde mi, že rabarbora zažívá renesanci. Net je plný kramblů, koláčů z rebarbory, kombinace rebarbory s jahodami, rebarborových džemů... Já matně vzpomínám na dětství s rebarborovým koláčem, pak dlouhá léta nic a teď opět velký boom.

Ještě než skončí její sezóna, chtěla jsem si jí trochu užít. Mé srdce zatoužilo po něčem zvláštním, aspoň trochu neobvyklém... Když jsem vyštrachala tento recept, hned jsem věděla, že ho prostě jednou zkusím.


Rebarborové čatní

Inspirace:http://mykitchenaffair.blogspot.cz


  • 300g rebarbory
  • 1 menší jablíčko
  • 1 červená cibule
  • 1 stroužek česneku
  • 1 lžička olivového oleje
  • 1/4 hrnku vinného octa
  • 2 lžíce třtinového cukru
  • 1 hrnek vody
  • hřebíček
  • skořice
  • sůl

Cibuli jsem nakrájela na kostičky, rozpálila olej a dozlata osmahnula spolu s česnekem. Přidala hřebíček, skořici a na malé kousky nakrájenou, rebarboru a jablko. Přilila jsem vodu, ocet, přidala cukr a sůl podle chuti. Přivedla jsem k varu, stáhla plamen a nechala táhnout asi hodinu. Zbylé čatní můžete podávat s různými krekry a sýry...


Mezitím jsem si připravila krustu na pizzu. Nemám ráda klasické kynuté těsto, takže jsem udělala "rádoby" pizzové těsto, bez kvasnic. Ale pokud máte svůj osvědčený recept, použijte ten. To moje bylo hodně tenké, spíš jako krekry.



Korpus na pizzu

Inspirace:http://naturallyella.com


  • 1 hrnek celozrnné pšeničné mouky
  • 1 lžička kukuřičného škrobu
  • lžička prášku do pečiva
  • 1 lžička soli
  • 1 lžíce olivového oleje
  • 1 lžička medu
  • cca 4 lžíce vody


Suché ingredience jsem smíchala dohromady, přidala tekuté a vypracovala v těsto. Pokud bude pořád drobivé a nebude držet pohromadě, přidejte vody.



Pizza s rebarborovým čatní


  • korpus na pizzu
  • rebarborové čatní
  • 2 cibule
  • 1 lžíce olivového oleje
  • sůl, pepř
  • třtinový cukr
  • balzamikový ocet
  • cca 100g sýra s modrou plísní
  • vlašské ořechy
  • pár snítek tymiánu


Cibuli jsem nakrájela na kolečka, rozdělala na tenké plátky, vyložila pekáček, pokapala olejem, osolila, opepřila a dala péct na 20 minut. Poté jsem pokapala balzamikem a třtinovým cukrem a dala péct ještě 10 minut. Mezitím jsem rozválela těsto a potřela čatním. Zkaramelizovanou cibuli jsem vytáhla z trouby, pokladla na čatní, rozdrobila sýr, přidala kousky ořechů a dala péct na 15 minut. Před podáváním jsem ještě pokladla tymiánem.




Dobrou chuť :-)

Recept je to možná trochu časově náročnější, hlavní díky čatní. Ale zase ho celé v žádném případě nespotřebujete a můžete ho zužitkovat v dalších receptech, případně jím obdarovat známé či rodinu. 

4 komentářů:

  1. Týý jo tak to je zajímavá kombinace, určitě bych ráda ochutnala:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. trochu se vyžívám v nových zajímavých chuťových kombinacích :-)

      Vymazat
  2. Nikdy by mě to nenapadlo dát rebarboru na pizzu. Ale už se mi sbíhají sliny. Musím vyzkoušet. Hned zítra jedu pro rebarboru. Ta na naší zahrádce je už pryč :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)