Domácí granola

Vím, že je jí plný net, ale já ji vážně ještě nikdy nedělala. Vlastně jsem si ji ani nikdy nekupovala. Mluvím o granole (musli). Jenom si vzpomínám, že jako dítě jsem měla ráda nějaké musli s mandlemi a sušenými jahodami. Vždycky jsem vyjídala ty jahody a velké zapékané hrudky. Jak jsem je vyjedla, přestaly mě zajímat :-) 


Proto asi tušíte, že musli nepatří k mým oblíbeným snídaním. Ale! Můžete se živit sebe zdravějšími potravinami, ale pokud jíte furt to samé dokola, o zdravém životním stylu nemůže být řeč. Ten tkví v pestrosti. Chápu, že máte oblíbené pokrmy, kterých se jen těžko vzdáte, že si nedokážete představit snídani bez ovesné kaše, toustu atd., ale chce to občas změnu. Proto se chci zaměřit na pestrost. Teď v létě jsem si oblíbila nejrůznější ovocné saláty, tvarohy, jogurty s ovocem... ale i když bych si mnohem raději dala zase ovoce, vyměním jej za kvalitní pečivo se šunkou, vejcem, sýrem, domácí paštikou, chia pudink, avokádový pudinkovesné sušenky, sconessmoothie, či nějakou zdravou buchtu. Proto jsem se rozhodla zařadit další obměnu v podobě domácí granoly. Jedním z důvodů je i to, že prostě na ovesné kaše chuť nemám, snad až se trochu ochladí.


Granoly jsem nedělala moc. Jednak jsem nevěděla, jestli mi bude chutnat a také si radši příště udělám nějakou jinou, ať nejím měsíc to samé.

Každopádně Vám nedoporučím žádnou kupovanou, radši si vyrobte domácí. Vyjde to levněji, můžete si tam dát, co opravdu máte rádi, vytvořit mix, který se třeba ani nevyrábí a hlavně, máte pod kontrolou složení.



Kokosová granola s kešu oříšky


  • 1 hrnek ovesných vloček
  • 1/4 hrnku mandlových plátků
  • 1/4 hrnku kešu oříšků
  • 1/4 hrnku sezamových semínek
  • 1 lžíce chia semínek
  • 1 lžíce strouhaného kokosu
  • 1 lžíce třtinového cukru
  • 1 lžíce medu
  • 2 lžíce kokosového oleje





Smíchala jsem vločky se všemi oříšky, semínky a kokosem. V hrnečku jsem si rozehřála cukr s medem a kokosovým olejem. Tím jsem zalila suchou směs z vloček a rozprostřela na plech vyložený pečícím papírem. Zapékala jsem asi půl hodiny. Granolu skladujte v uzavíratelné nádobě. To jak dlouho vydrží, záleží jen na Vás :-) Mě dokonale zasytí dvě lžíce do jogurt, k tomu nějaké ovoce a nemám hlad až do oběda.











23 komentářů:

  1. Já mám musli ráda.. Ikdyž denně bych to jíst taky nemohla. :)
    Nejradši mám s oříškami a medem!
    Doma jsem ho ještě nepekla, určitě to vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá krásně, navíc miluji kešu oříšky :) Taky jsem párkrát dělala domácí :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, zvu Tebe i Tvé čtenářky na mojí giveaway http://janniebel.blogspot.cz/2012/08/the-first-giveaway.html#comment-form :) Budu ráda za Tvou účast :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já musli doopravdy můžu. Radši s bílým jogurtem než s mlékem a vždycky s trochou čokolády a oříšky. A je fakt, že ty klasické kupované jsou opravdu hodně cenově nadsazené. Doma jsem dělala s jablky a skořicí a bylo to bezvadný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taky mám radši s bílým jogurtem :-) máš recept na ty jablkový se skořicí?

      Vymazat
  5. Sbíhají se mi sliny. Maliny a Musli, to je panečku kombinace přímo pro mě.

    http://thelisbeth.blogspot.cz zvu tě na svůj blog o životním stylu, vaření a kosmetice. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hned bych tě pozvala na snídani :-) jdu mrknout na blog

      Vymazat
  6. Ahoj, skvělý blog a máš u mě nominaci na Liebster Blog Award :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ó můj bože, proč dáváš pořád takhle výborné recepty. Člověk je pak musí pořád vařit :D. Ne dělám si srandu. Jsi vážně šikovná. Ten recept vypadá strašně chutně. Dneska ráno jsem měla tvůj kokosový krumbl, ale bohužel to nebylo tak jak mělo, protože nemáme kokosový olej a olivový není zrovna nejlepší varianta a s medem jsem to moc přehnala, protože nemám třtinový cukr. Asi taky budu muset koupit. Ale piš dál takovéhle snídaňové tipy. Zrovna jsem si říkala co já si dám zase zítra k té snídani :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. promiň, budu se mírnit :-) to mě mrzí, že ti krambl nevyšel :-( já byla z něj nadšená. Kokosový olej si můžeš vyrobit sama, kdyby se ti chtělo, je to hrozně jednoduchý.

      Vymazat
    2. jak děláš prosím kokosový olej?

      Vymazat
    3. špatně jsem se vyjádřila, dělám kokosové máslo, olej se musí zastudena lisovat. Máslo dělám klasicky jako každé oříškové, prostě rozmixuji kokos, až pustí tuk.

      Vymazat
  8. můj první pokus o domácí granolu skončí nejspíš v koši :-( na vteřinu to zavonělo krásně a pak spáleně..chjo, je do černa. A to jsem se taaaaak těšila :-D Zato musli tyčinky se mi povedly skvěle!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. chce to hlídat, oříšky jsou spálené hned :-)

      Vymazat
  9. Ahoj, mám dotaz u kávové granoly jako pojivo byl banán s kafíčkem a této verze je to olej s medíkem? Udělají se mi ty pěkné zapečené granolky? Děkuji ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. s banánem nebo jablečným pyré dosáhneš větších granulek

      Vymazat
    2. Super, děkuji z info. Nebyla jsem si jistá s příchutí toho banánu, aby třeba nerušila příchuť granoly. Takže mou přidávat banán do jakékoliv granoly jako pojivo? Zkoušela jsem jablíčko nastrouhat ale granolky se nepovedly :-/ ale jinak to bylo moc dobré ;-)
      Takže mohu smíchat banán s vodou nebo s čím bys doporučila?
      Děkuji za pomoc. Pěkný den Barča

      Vymazat
    3. samozřejmě, že samotné nastrouhané jablko granolu nespojí, pyré ano. V žádném případě nemíchej banán s vodou, není důvod, když si rozmačkáš banán, je dost tekutý, aby spojil granolu. A jestli bude rušit chuť... těžko říct, sto lidí, sto chutí...

      Vymazat

Děkuji za komentář :-)