Cuketová polévka s parmazánem

Asi jste si všimli, že na mě přišlo období polévek a hádám, že mě jen tak nepřejde, mám ještě pěkný seznam, který "musím" uvařit :-) Tato polévka je tak trochu letní, protože je z cuket, ale zároveň pěkně zahřeje, což v dnešním počasí přijde k duhu...


Cuketová polévka s parmazánem

Inspirace: http://www.apetitonline.cz

  • 1 lžíce oliv. oleje
  • 1 cibule
  • 2 stroužky česneku
  • 1 kg cuket
  • 750ml zel. vývaru
  • hrst petrželky
  • hrst bazalky
  • sůl, bílý pepř
  • 2 lžíce parmazánu + k podávání
  • 1 lžíce zakysané smetany


Na lžíci oleje jsem opražila cibuli, poté jsem přidala na tenké plátky nakrájený česnek. Jakmile začal vonět, přidala jsem na kostky nakrájenou cuketu. Zalila jsem zeleninovým vývarem a vařila asi čtvrt hodiny. Osolila jsem, opepřila, přidala bazalku, petrželku a rozmixovala. Nakonec jsem ještě vmíchala parmazán a lžíci zakysané smetany. Podávat můžete posypané parmazánem nebo třeba orestovanými kolečky malých cuketek.




Dobrou chuť :-)





13 komentářů:

  1. tak tuhle polévku si určitě uvařím:) krémové mám nejradši...a cuketa je láska na celý život:D

    OdpovědětVymazat
  2. akurát som rozmýšľala, čo s cuketou, a ajhľa! Cez víkend idem na to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to jsem ráda, že nejdu s křížkem po funuse :-) my taky máme ještě nějaké zásoby, tak třeba nějaký recept přibude.

      Vymazat
  3. odzkoušeno, je výborná

    OdpovědětVymazat
  4. prosim a jak si pripravim zelenivovy vyvar???

    OdpovědětVymazat
  5. Výborná, děkuji moc za tip!!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)