Celozrnné rohlíčky s česnekem a rozmarýnem

Málokdo si asi dokáže představit den bez kousku pečiva. Ráno si namazat čerstvý křupavý rohlík máslem, k tomu med, marmeláda, nebo jen tak posolit (to jsem jako dítě milovala já)... Asi tušíte, že takto moje snídaně skutečně nevypadá. Ale představte si celozrnné rohlíčky s česnekem a rozmarýnem namazané máslem přímo od farmáře, přesně takto jsem si ráno debužírovala. O recept na máslo se s Vámi nepodělím (i když je to takový můj malý sen), ale snad udělám radost alespoň těmito roztomilými rohlíčky...


Celozrnné rohlíčky s česnekem a rozmarýnem 

(8 ks)



  • 1/2 kostky droždí
  • asi 100 ml mléka
  • 1 lžička třtinového cukru
  • 2 lžíce olivového oleje
  • 1 lžíce jehliček rozmarýnu
  • 2 stroužky česneku
  • 1 kelímek bílého jogurtu
  • asi 50 ml mléka
  • 3 kelímky celozrnné pšeničné mouky
  • 1 lžička soli

Začala jsem kváskem. Do teplého mléka jsem rozdrobila droždí a zasypala lžičkou třtinového cukru a nechala vzejít. Mezitím jsem si v rendlíčku rozehřála olivový olej, přidala česnek nakrájený na tenké plátky a rozmarýn, nechala rozvonět, stáhla z plotny a dala bokem vychladnout. Poté jsem smíchala jogurt s mlékem, celozrnnou moukou a solí. Přidala kvásek, olej a zpracovala v tuhé těsto. Pokud by bylo těsto až příliš tuhé, můžete přidat kapku mléka. Těsto jsem uložila na teplé místo a nechala kynout dvě hodiny. Poté jsem na pomoučeném vále vyválela silnější placku. Rozdělila ji na osm trojúhelníčků a každý srolovala v rohlíček směrem k vrcholu. Rohlíčky jsem naskládala na plech a nechala kynout ještě 45 minut. Poté jsem pekla asi 30 minut, záleží na Vaší troubě...




Kdybych to měla někam zrekapitulovat, zhodnotit... Z mých dosavadních pokusů o skutečně zdravé celozrnné pečivo bych zařadila tyto rohlíčky mezi jedny z nejlepších (bagely byly taky super). Nebyly to žádné "bacochy", jak se mi občas podařilo z žitné mouky. Chuť rozmarýnu a česneku nebyla nijak výrazná. Klidně si je umím představit v kombinaci se sušenými rajčaty a bazalkou nebo jen tak se solí a kmínem, dost mi připomínaly kornspitze.



Dobrou chuť :-)




19 komentářů:

  1. až sem cítím jak nádherně voní :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. už nevoní :-( ale příště zkusím s jinými bylinkami.

      Vymazat
  2. Jsi skvělá, díky za super recept!!

    OdpovědětVymazat
  3. mnám! příští víkend je vyzkouším :) díky jsi nejlepší :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji za moc milý komentář :-) doufám, že budou chutnat.

      Vymazat
  4. Luci, tvoje ruce snad musí vést při pečení a vaření andělé :-), protože všechno je vždycky božský! ;-)
    Vivi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji moc za poklonu, ale pořád se mám co učit. opravdu mě to baví (i díky Vám :-)) tak to jde nějak samo :-)

      Vymazat
  5. dneska jsem je delala :) uz se tesim na zitrejsi snidani :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nn udržela jsem se :D ale ráno oooo to bylo dobrý :) akorát jsem je měla trochu placatý :D ale jinak super :) štve mě, že se nikde v supermarketech nedá koupit normální celozrnný pečivo (až na takovej ten divnej slizovanej chleba, kterej není špatnej, ale má divnou pachuť). Takže jsem ráda, že si ho můžu upéct doma :) ještě bych chtěla vyzkoušet ty bagely a lněné bulky :)

      Vymazat
    2. a nechala jsi je dost dlouho kynout? Právě proto raději peču domácí, protože v marketu je to bez šance a ani ve zdravé výživě je ten obsah vždy podle mých představ. Mně ty lisované chutnají, ale jen občas pro zpestření, na každý den to není.

      Vymazat
  6. Dnes jsem pekla... luxusni :) Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Prosím na kolik stupnu se pecou? :-)

    OdpovědětVymazat
  8. upečeno a jsou vynikající :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Se susenymi rajcaty a bazalkou... Vynikajici :-) dekuji za recept.

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj, ráda čtu články o pečení i vaření. Pak tyto recepty zkouším. Tento jsem také vyzkoušela, mohu říci že tyto celozrnné rohlíčky jsou skvělé. Na internetu jsem si sehnala tady kvalitní olivový olej. Prohlížela ještě jiné vaše recepty, také bych je ráda vyzkoušela. Pohodový den.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)