Špalda s řepou, mrkví a kozím sýrem

Jsem si vědoma, že název zní velmi odpudivě... Když si to rozeberu... Co je to špalda, zase nějaké zrní... řepa, vzpomínky na zavařenou řepu ve školní jídelně, mrkev, mrkev na másle... Tak tyhle představy rychle zahoďte! Je to bezva tip na rychlý oběd, kdy během týdne nemáte moc času na dlouhé vyvařování. 

Myslím, že u nás se špaldové či jiné kroupy nehřejí příliš na výsluní, takový standard je salát s kuskusem, těstovinami... ale je to škoda a taky trochu nuda, nemyslíte?




Špalda s řepou, mrkví 
a kozím sýrem (2 porce)


  • 80-100g (špaldových) krup
  • 1 červená řepa
  • 3 střední mrkve
  • čerstvý rozmarýn
  • 100g čerstvého kozího sýra
  • 1 lžíce bílého vinného octa
  • sůl
  • hrst slunečnicových semínek


Špaldu si můžete namočit přes noc, aby byla dříve uvařená a lépe stravitelnější, v tom případě bude hotová asi za 15 minut. Já na to tentokrát zapomněla, takže jsem vařila asi půl hodiny. Zároveň jsem si dala do druhého kastrůlku červenou řepu s mrkví. Napustila vodu, aby byly ponořené a dala vařit. Mrkev byla hotová asi za 15 minut, řepu jsem vařila něco přes půl hodiny, záleží na velikosti, zkoušejte vidličkou. Poté jsem nechala chvíli vychladit a oloupala a nakrájela na drobné kousky. Špaldu jsem pokropila lžící vinného octa, osolila a přidala rozmarýn, řepu, mrkev a sýr a posypala slunečnicovými semínky. Zdravý oběd byl na světě :-)




Dobrou chuť :-)


PS: Už vím, o co si napíšu Ježíškovi, o kousek světla, protože takhle se fakt fotit nedá :-( a pokud hledáte další inspiraci na zdravé recepty, mrkněte na blog, ze kterého jsem čerpala tento recept, nebudete vědět, co dřív zkusit.



6 komentářů:

  1. Vypadá to skvěle! A mě nalákal i samotný název :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to jsem ráda, já měla pocit, že to už je "moc" zdravý :-)

      Vymazat
  2. špaldu mozem veru .-) hoci bez kozieho syra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ten můžeš samozřejmě nahradit za jakýkoliv kravský :-)

      Vymazat

Děkuji za komentář :-)