Krémová cibulačka s kozími toustíky

Je už víc jak měsíc po Vánocích (ten čas ale letí) a já teprve začala testovat kuchařky, které mi nadělil Ježíšek. Tentokrát z kuchařky Hanky Zemanové. Teorii mám nastudovanou, ale na žádný recept zatím nedošlo, až teď v pátek. Listovala jsem tam a zase zpátky, receptů je víc než dost, které chci vyzkoušet, ale kterým začít? Padlo to na krémovou cibulačku.

Krémová cibulačka s kozími toustíky (2 porce)


  • 1 lžíce másla
  • 3 velké cibule
  • sůl
  • tymián
  • 1 kostka bio bujónu 

Na toustíky
  • celozrnný chléb
  • kozí sýr
  • řeřicha




Cibule jsem si oloupala a nakrájela na čtvrtiny. Na másle jsem je dala pražit a osolila, Míchala jsem, aby se nepřipalovaly minimálně 20 minut, klidně 30. Čím déle budete cibule opékat, tím bude cibulačka chutnější. Poté jsem zasypala sušeným tymiánem, kdo má čerstvý, použije ten. Přidala bio bujón a zalila půl litrem vody. Nechala jsem 15 minut probublávat, aby cibule změkly a poté jsem rozmixovala tyčovým mixérem.  Na závěr jsem přidala oříšek másla a nechala rozpustit. Případně můžete nahradit kapkou smetany. 

Na toustíky jsem si na tenké plátky nakrájela celozrnný chléb a dala na pár minut do rozehřáté trouby. (Zrovna jsem něco pekla, tak jsem jen přihodila, jinak stačí toustovač na opečení). Jakmile byl chléb krásně křupavý, pomazala jsem kozím sýrem, naservírovala cibulačku a pokladla toustíky. Na závěr jsem posypala řeřichou.


Dobrou chuť :-)

Tohle nebyla má první cibulačka. Není to tak dávno, co jsem dělala slavnou francouzskou. Ale nemůžu říct, že bychom z ní byli paf. Ne že by se nedala jíst, ale nějaký zvláštní chuťová zážitek, který jsem tak trochu očekávala, se nekonal. Přesto jí dám ještě šanci a co nejdříve ji chci zkusit znovu, protože myslím, že za to nemohla polévka, ale já. Na cibulačce je nejdůležitější opražení cibule. A já byla netrpělivá a nedala jí čas. Takže poučení pro příště.



Kdybych je měla tedy srovnat, tak tato mě oslovila daleko víc. Zatím tedy panuje nadšení z biokuchařky a těším se na další recepty (v týdnu je v plánu další). A ještě bych měla na Vás otázku na závěr. Zvažuji koupi Bioabecedáře od stejné autorky. Máte doma? Stojí za kup? 



3 komentářů:

  1. Teda. Ty mi děláš chutě. :))

    OdpovědětVymazat
  2. Cibulačku zbožňuju, určitě vyzkouším i tuto variantu, díky za tip ;)

    OdpovědětVymazat
  3. cibulačka vypadá moc hezky :-)
    já jsem koupit Bioabecedáře taky mockrát zvažovala, ale zatím jsem kup odložila. Měla jsem doma z knihovny půjčenou kuchařku od Hanky Zemanové, tu o které tady píšeš a přišlo mi, že je tam toho jaksi málo za dost peněz. Teorii jsem měla přečtenou hned a receptů mi přišlo prostě málo, tak nevím...
    Vím, že Bioabecedář má gurmánka Leňulka, která o něm už jednou na svém blogu básnila, takže ta by jej určitě doporučila :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)