Květáková pizza


Ten název zní co? Příšerně. Ale nenechte se odradit hloupým názvem (originálnější překlad mě nenapadl). Pizzu byste na blogu, který se zabývá, řekněme zdravým vařením, nečekali. A přece... jde to i jinak, neslibuji Vám stejnou chuť jako má klasická italská pizza, nemá cenu snažit se něco napodobit výměnou za zdravější suroviny, vždy to bude jen náhražka. Tohle je něco úplně jiného, ale i tak je to dobré, alespoň dle mě. Podstatou je květák (jak už název napovídá). A nebudeme ho sypat na pizzu, ale udělá nám samotnou krustu, proto se obejdeme bez špetky mouky! 

Pizzu si obložte, čím máte rádi, variant je nespočet. Já recept testovala ve dvou variantách. Pro inspiraci, první pizzu jsem pokladla karamelizovanou cibulkou, kuřecím masem, žampiony a rukolou. Druhou pak rajčaty, olivami, parmazánem a rukolou. Ale musím doporučit tu první variantu. Díky vodnatosti rajčat se pizza podstatně hůř jedla než ta první.


Květáková pizza (2 porce)

Inspirace: http://rileymadel.blogspot.cz

Krusta
  • 2 hrnky květáku 
  • 1 hrnek mozzarely
  • 1 vejce
  • 1/2 lžičky soli
  • 1 lžička sušené bazalky
  • 1 stroužek česneku
Náplň
  • 2 červené cibule
  • 1 lžíce másla
  • 2 lžičky třtinového cukru
  • 2 lžíce balsamica
  • sůl
  • kuřecí maso (ze 2 paliček)
  • žampiony
  • rukola


Květák i mozzarellu jsem nastrouhala nahrubo. Květák jsem dala do nádoby vhodné do mikrovlnné trouby a dala ohřívat na 8 minut. Poté jsem slila přebytečnou vodu (na to dejte pozor, jinak bude těsto příliš vodové a neupeče se Vám do požadované konzistence). Poté jsem vmíchala mozzarellu, vejce, sůl, bylinky a česnek. Vše jsem důkladně promíchala a dala na plech vyložený pečícím papírem. Lžící jsem uplácala na tenkou placku a pekla asi 30 minut na 180 stupňů.

A nyní se otvírá prostor pro Vaši fantazii, obložte si pizzu, čím Vás napadne. Jen je třeba, aby byla náplň patřičně tepelně upravena, protože s náplní pečeme už jen zhruba pět až deset minut. Já pro první variantu zvolila karamelizovanou cibulku, na to kuřecí maso, žampiony a po vytažení jsem posypala rukolou. Takže mezitím, co se pekla krusta jsem si připravila karamelizovanou cibulku. Cibule jsem si nakrájela na tenké proužky. Na másle jsem je pražila asi 10 minut, poté jsem zasypala třtinovým cukrem a nechala jej rozpustit. Poté jsem přidala balsamico a osolila. Míchala jsem asi dalších 20 minut. Kuřecí maso jsem již měla hotové, takže to bylo bez práce. Žampiony jsem si krátce zpěnila na másle, aby nebyly zcela syrové. Pak už jsem jen pokladla na pizzu cibulku, obrané maso, žampiony a dala zpět do trouby na 10 minut. Před podáváním jsem ještě posypala rukolou.










Tak trošku mi ta květáková krusta připomínala bramboráky, které vlastně doma děláváme taky v troubě a pro odlehčení část brambor nahrazujeme cuketou či patizónem. Určitě jde jíst i jen tak, či třeba posypat parmazánem či mozzarellou. 



19 komentářů:

  1. Jé tu už jsem taky dělala, je výborná!

    OdpovědětVymazat
  2. super nápad! určitě brzy vyskouším;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. není sice můj, v zahraničí je to poměrně rozšířený recept, ale měla jsem potřebu ho šířit i u nás :-)

      Vymazat
  3. to vyzkouším:) já si dělám doma občas pizzu z celozrnné mouky, to mám moc ráda:) vím, že tohle se k pizze asi přirovnávat nedá, ale věřím že dobré to bude určitě:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no je to spíš něco jako "obložený bramborák" ale je to dobré, lehké a zdravé tak proč ne :-)

      Vymazat
  4. Tak to je hodně originální a zajímavé, jsem zvědavá, jak to projde u nás doma :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tady taky nepanovaly ovace, když jsem řekla, že bude k obědu květák a nakonec chutnal :-)

      Vymazat
  5. Jů, další inspirace do paleo kuchyně :)) Vypadá krásně! Poslední dobou si pizzu dělám dost často, z mandlové mouky, a můžu se jí u...papat :D Toto určitě taky zkusím! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak jsem ji dneska dělala a bohužel vůbec nedržela tvar, rozpadalo se to celé, takže je z toho nakonec taková míchanice:) nevíte co jsem mohla udělat špatně? Jak jsem to sehřívala v mikrovlnce, tak to žádnou vodu nepustilo, jak píšeš, divný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. musíš v rukách pořádně vymačkat, pustí vodu, tady mohla být chyba nebo byla pečená jen krátce a prudce. Chce to jako by ji vysušit.

      Vymazat
  7. hrnek mozzarely, to znamena tak dve baleni?

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj, mohla bych se zeptat? :-) Trochu nechápu to ohřívání v mikrovlnce....To nastrouhám jen samotný květák a dám ho ohřívat, on mi pustí vodu, kterou pak vymačkám? Nebo ho musím zalít vodou? Díky za upřesnění :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D zalívat vodou se opravdu nemusí, ohřevem zvodnatí. Ale nemusí být použita bezdpomínečně mikrovlnka, raději bych použila klasickou plotýnku.

      Vymazat
    2. Mockrát díky za odpověď :-) A děkuji za Tvůj blog, jsi geniální, škoda, že nemám tolik času, vařil bych podle tebe nejradši pořád :-)

      Vymazat
  9. Já vařím podle Lucie (skoro) pořád, heč! :-) Je fantastická a ještě to má stoupající tendenci, no to snad ani není pravda. Květákovou pizzu určitě taky vyzkouším. Mám toho na seznamu asi dvacet. Škoda jen, že děti jsou ještě malé. Často mám pak dojem, že vařím jen pro sebe :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Nemůže být ten květák jednoduše uvařený?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. samozřejmě může, nějaký čas už jej vařím a vyhýbám se mikrovlnce :-)

      Vymazat

Děkuji za komentář :-)