Švestkovo-makové kuličky

Zalíbily se mi různé tyčinky, salámky, kuličky ze sušeného ovoce, oříšků, semínek, kokosu... Jsou bezvadnou svačinou, dodají rychle energii a tak dobré :-) Člověk pak ani nemá pocit, že by o něco přicházel, když do sebe neláduje bonboniéru ale vychutnává tyto kuličky a spousta dalších zdravých dobrot.





Původní recept je vlastně vánoční cukroví, ale kde je napsáno, že si je nemůžeme udělat během roku? 


Švestkovo-makové kuličky 
(12 ks)

Inspirace: Apetit 12/2011


  • 100 g sušených švestek (nesířených)
  • 30 g mletého máku
  • 1 lžíce kakaového prášku
  • špetka skořice
  • (mandle)
  • kakaový prášek na obalení (karob)



Švestky jsem si předem namočila ve vodě, aby se s nimi snadněji pracovalo. Poté jsem je rozmixovala s mákem a kakaem. Pokud by byla hmota příliš tuhá, můžete přilít trochu vody, ve které jste švestky máčeli. Hmotu jsem dala na hodinu odležet do lednice. Poté jsem tvarovala v malé kuličky. Kdo je chce pozvednout ještě o třídu výš, zapracuje do každé kuličky mandli. Nakonec jsem je obalovala v kakaovém prášku a uložila do lednice.





Dobrou sladkou chuť :-)


27 komentářů:

  1. Jéé to udělám na Vánoce!:)
    Sice je to trošku brzo ale plánuji dopředu:D

    OdpovědětVymazat
  2. letos jsem se do nich take pustila,muzu jen doporucit:)

    OdpovědětVymazat
  3. Takové nepečené mňamky taky miluju! :) Ale s mákem jsem je ještě nedělala, zajímavý nápad! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Připomíná mi to vánoční cukroví "Brambory", které jsem jako malá milovala :)

    OdpovědětVymazat
  5. JEdnoduché a úžasné! časem to určitě vyzkouším :))

    OdpovědětVymazat
  6. Tak ty musí být perfetkní! Samé dobré věci v nich, navíc fakt jednoduché, mňam :)

    OdpovědětVymazat
  7. Švestky a mák, to je prostě kombinace! A k tomu to kakao a uvnitř mandlička, to bych si nechala líbit :)
    Vypadá to jako vždy krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taky mám ráda mák se švestkami, bezva kombinace :-)

      Vymazat
  8. Vypadá to dobře, asi je zkusím, ale vynechám mák, protože ho prostě nemám ráda. Nápad čím to nahradit? Kokosem?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. kokos by určitě šel nebo třeba klíčky, jemné ovesné vločky nebo rozmixované vločky.

      Vymazat
  9. Tuhle kombinaci miluju, takže už se ze srdce těším až to ozkouším :)

    OdpovědětVymazat
  10. Asi se budu opakovat ale vypada to proste nadherne!

    OdpovědětVymazat
  11. sbíhají se mi sliny! až nakoupím suroviny,které nemám,hned zkusím!:)

    OdpovědětVymazat
  12. tyy jo parádní...ono se fakt dá mlsat i zdravě! určitě vyzkouším ;)

    OdpovědětVymazat
  13. Božské!!! Právě jsem to udělala a paráda, děkuji za skvělý recept!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)