Cuketové nudle zase trošku jinak

Cuketové těstoviny si mě získávají čím dál víc. Během týdne jsem vyzkoušela další dva recepty. Nebudu přehánět, když řeknu, že tyhle byly mnohokrát lepší než ty předchozí, proto by byla škoda, se o ně nepodělit. Neříkám, že jimi nahradím celozrnné těstoviny, ale jako občasné zpestření jsou k nezaplacení. Tak začněme...




Bohužel nemám speciální škrabku na vytvoření nudliček, ale jde to i bez ní :-). V obou případech jsem si nejdříve cuketu důkladně omyla a odřízla konce, pomocí škrabky cuketu nastrouhala na tenké plátky a nožem nakrájela na tenké nudličky. A pak...



Cuketové nudle s rukolovým pestem




  • 1 lžička olivového oleje
  • 1 stroužek česneku
  • 1 menší cuketka
  • sůl, pepř

  • rukolové pesto (viz níže)
  • hrst rukoly
  • opražená piniová semínka




Na pánvi jsem si rozehřála olivový olej a asi minutu jsem opékala česnek na tenké plátky, poté jsem přidala cuketu, osolila, opepřila a restovala asi 10 minut, až cuketa krásně změkla. 

Hotové cuketové nudle jsem promíchala s pestem, hrstí rukoly a opraženými piniovými semínky.



Rukolové pesto

  • 30 g rukoly
  • 1 stroužek česneku
  • sůl
  • 25 g piniových semínek
  • 35 g parmazánu
  • 50 ml olivového oleje





Rukolu jsem důkladně omyla a osušila, nakrájela na co nejmenší kousky, aby se snadněji mixovala. Rozmixovala jsem s česnekem, poté jsem přidala semínka a opět mixovala. Nakonec jsem přidala parmazán, sůl a olivový olej.

Pesta bylo rozhodně více jak na jednu porci, ale já byla jen ráda. Přidám si jej do sendviče či k celozrnným těstovinám, do salátu...







Cuketové nudle s mrkví a burákovou omáčkou

Inspirace: http://kitchenconfidante.com/


  • 1 lžička olivového oleje
  • 1 menší cuketka
  • 1 mrkev
  • sůl

Omáčka

  • 4 lžičky vody
  • 2 lžičky burákového másla
  • 1 lžička sójové omáčky
  • 1 lžička (rýžového) octa
  • 1/2 lžičky třtinového cukru
  • 1 lžička sezamových semínek
  • + pražené arašídy

Nudle jsem si připravila stejně jako předchozí verzi. To znamená, škrabkou oloupala cuketu i mrkev, nožem nakrájela na tenké nudličky. Na kapce olivového oleje jsem je restovala zhruba 10 minut do změknutí.

Na omáčku jsem si důkladně prošlehala vodu se sójovou omáčkou, octem, cukrem, burákovým máslem a sezamovými semínky. Hotové nudle zakapala omáčkou a posypala na sucho opraženými arašídy.





A mé závěrečné hodnocení? Těžko srovnávat, obě verze byly výborné. Mám slabost pro pesto. Tohle rukolové bylo krásně pikantní. Nudle doporučuji jako přílohu k nějakému dobrému masu nebo rybě. Druhá verze mě vyloženě nadchla, mrkev a burákové máslo k sobě báječně sedí. Už dlouhou dobu jsem chtěla zakomponovat burákové máslo do vaření a určitě v tom budu pokračovat. Měla jsem pokušení udělat si nudle i k večeři, i když byly k obědu, ale odolala jsem a udělám, až přikoupím tofu, nic víc k tomu nemůže pasovat. 



32 komentářů:

  1. cuketu mám moc ráda, díky za tipy! :) A prosím tě kolik stojí ty piniové oříšky? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to záleží, kde koupíš. A pokud neseženeš, můžeš nahradit mandlemi či slunečnicovými semínky.

      Vymazat
  2. úžasné děkuji za inspiraci;), snažím se poslední týden večeřet bez příloh a zrovna dnes jsem měla strašnou chuť na špagety s tofu, tak zítra skočím pro cuketu a vyzkouším nudle cuketové!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to je ideální recept pro tebe, člověku ani nepřijde jako by byl bez přílohy.

      Vymazat
  3. ja milujem tie tvoje recepty! páčia sa mi aj fotky ten nový dizajn je skvelý :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Biba, moc děkuji, jsem ráda, že se ti líbí fotky :-)

      Vymazat
  4. Mňam, asi si zítra koupím cuketu! :)

    OdpovědětVymazat
  5. viděla jsem je v Secret of Raw, asi je budu muset vyzkoušet:) Ty s pestem mě lákají více...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V raw restauraci jsem ještě nebyla, ale výhledově se chystám.

      Vymazat
  6. Mě osobně jdou dělat zeleninové nudle lépe klasickým loupáčkem než tím na nudličky. :)
    Ten druhý recept musím určitě zkusit...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a kde jsi jej prosím koupila? Je pravda, že jsem se po něm nějak zvlášť nepídila, když jde vyrobit i takhle improvizovaně.

      Vymazat
  7. Rukolu jsem si zasadila, tak ještě pár měsíců a můžu si udělat to pesto :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak na domácí rukolu se chystám kolik let a pořád jsem se neodhodlala, závidím :-)

      Vymazat
  8. Mě cuketa chutná i nechutná, podle toho jak to je přepravené. Kžadopádně se mi to moc líbí a láká mě to vyzkoušet. Taky je skvělý, že si dala více variant s kombinacemi. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a snad přibudou i další varianty, zatím všechny byly moc dobré, tak budu zkoušet dál...

      Vymazat
  9. Ozkoušen druhý recept a bože to bylo geniální! :) dala jsem si to se smaženým tofu a posypala spooustou arašídů :D Jen jsem to dělala bez rýžového octa ale i tak to bylo skvělé! Brzo zopakuji! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. že, já si je úplně zamilovala a v týdnu plánuji repete právě s tofu :-)

      Vymazat
  10. No teda :)) Ty první si určitě udělám! Vypadá to báječně:)

    OdpovědětVymazat
  11. Vypadají svěle:) Já měla minule s pestem ze sušených rajčat, vynechala jsem parmezán, dala jsem balkán a přisipala trošku chilli:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mně k pestu pasuje parmazán, ale to je o chutích :-)

      Vymazat
  12. Až půjdu do obchodu, bude na mě cuketa volat z regálu - vem si mě, vem, vem :D jinak děkuju moc za inspirace! Jen tak dál ;)

    OdpovědětVymazat
  13. ten poslední recept! ten musím vyzkoušet, to musí být hrozná dobrota! :) připomíná mi to trochu asijskou kuchyni, ještě kdyby se k tomu hodilo trochu kokosového mléka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no je to tak trochu do Asie, proto jsem přidala podruhé i tofu, super!

      Vymazat
  14. Zkoušela jsem oboje a jsou skvělé! Miluju rukolové pesto a ty "mrkvové špagety" jsou prostě geniální!

    OdpovědětVymazat
  15. Tak jsem zkusila oba recepty a musím říct, že je to naprosto báječné :). Místo rýžového octa, jsem použila balzamico a bylo to výborné. Děkuji za super nápad. Jsem nadšená :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já taky, určitě budu pokračovat v dalších variantách :-)

      Vymazat
  16. Ahoj, chtěla bych Ti poděkovat celkově za všechny recepty, poslední dobou vařím jen podle nich :))) omáčka z arašídového másla je skvělá, jelikož jsem závilsák na arašídovém másle, oceňuji všechny recepty ve kterém se vyskytuje :-D tak díky díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, děkuji za milou zprávu. Závislost na PB zcela chápu, ale musím zaťukat, že poslední dobou ji výrazně omezuji.

      Vymazat

Děkuji za komentář :-)