Portobello burgery

Burgery nejsou jen samé maso. Pominu-li moje oblíbené fazolové a cizrnové. Zaměřím dnes pozornost opět na žampiony Portobello. Už v minulém příspěvku jsem se zpovídala, co vše s nimi ještě zamýšlím, dnes tedy burgery... 





Váhala jsem, jestli je marinovat, upéct nebo jen tak ogrilovat na pánvi. Nakonec to vyhrála poslední varianta z jednoho prostého důvodu, chtěla jsem je mít co nejdříve, protože jsem byla hladová jak pes...




Berte mé servírování pouze jako jedno z mnoha možných. Inspirací mi byl tentokrát tak trošku Jamie Oliver a jeho nová patnáctiminutová kuchařka, kterou mě obdařil Ježíšek. I když jsem množství náplně krapet zredukovala. Rajče, cottage řízlý citrónem mi přišlo už trošku moc. Místo ementálu se mi víc k hrušce hodil sýr s modrou plísní, ale záleží na chutích...



Portobello burgery


  • 2 žampiony Portobello
  • 1 lžička olivového oleje
  • sůl, pepř
  • tymián
  • česnek

  • 2 plátky sušené šunky
  • hruška
  • kousek sýra s modrou plísní
  • rukola
  • pečivo


Žampiony jsem si očistila a seřízla nožičky. Na lžičce olivového oleje jsem je restovala asi 15 minut. Dochutila jsem je solí, pepřem, tymiánem a česnekem. Jakmile byly měkké, odložila jsem je a uchovala v teple. Poté jsem krátce opražila sušenou šunku a hrušku nakrájenou na tenké plátky. Pak už jsem jen pokladla pečivo rukolou, sušenou šunkou, sýrem s modrou plísní, hruškou a žampionem. 




A kdybyste se náhodou ptali na to zvláštní pečivo, tak to třeba příště...


14 komentářů:

  1. Tak to pečivo doufám nebude "třeba", ale určitě :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já ty portobello u nás v obchodě už dlooouho neviděla:/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. škoda, já je vidím všude, i v menších marketech.

      Vymazat
  3. Portabello mě zrovna moc neláká :D nemám ráda houby ani nic podobného :D ale jinak to vypadá moc pěkně :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to bych si ihned dala, vypadá to prostě super :) a hříbky já můžu :)

    OdpovědětVymazat
  5. A já vim co to je za "pečivo":)

    OdpovědětVymazat
  6. Jéé to bych si dala hned, takové zajímavé a chuťově bohaté!:)

    OdpovědětVymazat
  7. no tak to jsou opravdu nevídané suroviny dohromady. Určitě to chutná báječně, vyzkouším:)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)