Zapečené jáhly s dýní a kysaným zelím




Naštěstí jsem nucena "krabičkovat" obědy opravdu výjimečně. Snažím si přizpůsobovat program tak, abych se mohla v klidu doma najíst, ale ne vždy to klapne a jsem, si vědoma, že nastane doba, kdy tento problém budu muset řešit dennodenně. Nedovedu si představit, že bych měla chodit každý den na "meníčko", i když se u nás rozmáhají i různé bio, raw, či jiné "zdravé" restaurace, mám prostě ráda domácí stravu. Stejně tak si nedokážu představit žít o pečivu + něco. Proto trénuji už s předstihem...

Takhle nějak si představuji dokonalé "krabičkové jídlo". Moje požadavky? Mělo by být dobré i studené, mělo by být výživné a také lahodit oku :-) 



Zapečené jáhly s dýní a kysaným zelím

(cca 4 porce)


Inspirace: Hanka Zemanová


  • 200 g jáhel
  • sůl, pepř
  • 2 lžičky olivového oleje
  • 1/2 dýně hokkaido (či jiné)
  • 1 velká cibule
  • 250 g kysaného zelí
  • 100 g ovčího sýra 
  • hrst (pekanových) ořechů





Nejprve jsem si spařila jáhly, osolila a vařila dle návodu.

Mezitím jsem si očistila dýni, vydlabala, nakrájela na drobné kostičky a na lžičce olivového oleje jsem ji restovala do poloměkka. Dochutila jsem ji solí a pepřem. Stejně tak jsem si oloupala cibuli a nakrájela na tenké půlměsíce. Na lžičce olivového oleje jsem osolenou cibuli opékala zhruba 15 minut.

Poté jsem ve velké míse smíchala uvařené jáhly s dýní, cibulí, kysaným zelím, sýrem a ořechů. Přendala jsem do zapékací misky a dala zapéct na 30 minut do trouby na 180 stupňů.




Trošku jsem si pozměnila postup přípravy. Dýně měla být dělána v páře, já ji raději restovala na lžičce olivového oleje pro výraznější chuť. Protože jsem všechny domácí vlašské ořechy snědla, použila jsem pekanové, které se jim chuťově blíží nejvíc. 


I když se mi zpočátku kombinace kysaného zelí a dýně moc nepozdávala, riskla jsem to a vyplatilo se, pokrm mi opravdu chutnal. Jsem ráda, že jsem objevila nový chutný recept právě s kysaným zelím, které je tak zdravé.




Baked millet with pumpkin and sauerkraut 

(about 4 portions)


Inspiration: Hanka Zemanová



  • 200 g millet
  • salt, pepper
  • 2 teaspoons olive oil
  • 1/2 pumpkin (hokkaido)
  • 1 big onion
  • 250 g sauerkraut
  • 100 g sheep cheese
  • handful pecans (walnuts)





At first I rinsed millet, placed it with water and salt in a saucepan and cooked according instructions.

Meanwhile I washed pumpkin, cut it into small pieces and roasted it on olive oil. I seasoned it with salt and pepper. The same, I peeled onion and chopped it into wedges, seasoned with salt and roasted until golden about 15 minutes,

Finally, I mixed cooked millet with pumpkin, onion, sauerkraut, cheese and nuts. add to baking dish and baked for about 30 minutes.    



33 komentářů:

  1. Ach jo, vždy když vidím jak všechny krabičkujete/budete krabičkovat, mám pocit, že bych měla taky .. přece jen pečivo každý den je ubíjející, čestny .. vážně začnu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to je přece na tobě, pokud ti nevadí tělo cpát samou moukou, pak je to ok a nemusíš se nechávat strhnout davem :-)

      Vymazat
  2. Mňam! Tak tohle určitě vyzkouším nakrabičkovat! V úterý bohužel není čas na oběd ve škole a tak buď krabičkuju, nebo to řeším dovozem sushi ze sushitime:)

    OdpovědětVymazat
  3. Díky, díky za takový recept, připsala jsem si na seznam. Přítel si zvykl na moji kuchyni a najednou zjistil, jak to v restauracích přehánějí s pepřem a solí a navíc má problém v denním menu najít bezmasé jídlo. Takže mu teď poměrně často dělám "krabičky", aspoň se i já najím dobře. Naposledy jsem dělala tohle, doporučuju: http://veganotic.blogspot.cz/2013/03/tortilly-s-koprotofu-salatem.html
    Potom hrozně ráda poslouchám, že mu kolegové v práci ten oběd záviděli :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. blog znám, moc se mi líbí a určitě z něj něco časem vyzkouším :-)

      Vymazat
  4. nom nom nom!! to bych si dala! hned!:)

    OdpovědětVymazat
  5. já krabičkuju každý den, tohle je super tip na její náplň. dneska zrovna obědvám tortilu s kuřecím masem, dresingem z bílého jogurtu a zeleninou;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já mám tortillu občas ráda, ale stejně mi většinou náplň utíká, kam může, takže pro mě na cesty nic moc :-(

      Vymazat
    2. já jsem si ji naštěsti v práci mohla rozložit na talíř, jinak to mám podobně;)

      Vymazat
  6. A já jsem si zrovna říkala, jak to děláš, že máš každé jídlo s láskou doma dělané a taky snězené :-) Krabičkuju denně, všechno, nejhorší na tom všem je to, že se krabičky pronesou :-) Ale jinak je vlastně každé jídlo, které není moc tekuté, přenositelné. Dýně mě moc nezaujala, ale souhlasím, že kysané zelí je dobré a zdravé!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no zatím to mám fajn, ale taky mě to čeká, to abych si pořídila větší kabelku :-D

      Vymazat
  7. zajimava kombinace ale nebylo to moc kysele??nemam kysane zeli moc rada ale vim jak hodne je zdrave a tak by se nejaky ten dobry receptik hodil :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no těžko říct, já mám obecně kyselé věci ráda. Ale kysané zelí mi taky moc nejede, teda jen tak sním jen trošku. Ale jak se zapeklo, ta kyselost se stáhla, hodně udělal i ten sýr.

      Vymazat
  8. Díky za tip, bohužel pracuji v místě, kde vaří vepřové s hranolkami nebo knedlíkem, takže to opravdu ne. Občas zajdu na rybu či jiné zdravější jídlo do restaurace, ale zase to nejde praktikovat pořád...
    Včera jsem se tady koukala na další recepty a hodně mě zaujalo špaldové kernotto (na slano), dělala jsem ho s cuketou a rajčaty a bylo to super dobré!!! Takže díky za tipy na recepty ze špaldy, jáhel, atd. Dokonce i můj manžel řekl, že takhle si nepochutnal už dlouho a že nečekal, že se po špaldě bude oblizovat (chtěl si cestou domů koupit pro jistotu nějaké kfc)...
    Takže díky moc!!!

    Kačka

    OdpovědětVymazat
  9. Luci, čím by se dala nahradit dýně? jaksi není to pravé období a já dostala děsnou chuť na jáhly se zelím :-)...Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. chuťově podobné jsou batáty, pokud je teda seženeš, nemají je všude :-) btw. zahlédla jsem je v akci ve velkém Albertovi :-) nebo bych dala klidně mrkev.

      Vymazat
  10. Naprosto dokonale :) Taky jsem se trochu bala, ze to s kyselym zelim prezenu, ale dodalo to celemu jidlo uzasny smrnc :)
    Diky moc za inspirace,
    Terka

    OdpovědětVymazat
  11. Vynikající! Moc jsme si doma pochutnali :) Dekuji moc za inspiraci.

    OdpovědětVymazat
  12. Děkuji moc za úžasný recept. Kysane zeli miluji a vsechny recepty s ním uvítám.
    Chtěla jsem se jen zeptat. Mívam problémy uvařit jahly. Na obalu stojí, že vařím-li jahly jako přílohu, měla by v hrnci zustat 20 minut. Pokud udelam podle obalu mam uplne rozvarenou kaši, tentokrat jsem delala pouze 15 a stejne to nebyly tak sypke jako ty tvoje. Neporadila by si mi, jak presne jáhly vařís ty, popř. zdali neviš, kde je chyba?
    Děkuji moc, ANeta.

    OdpovědětVymazat
  13. Tak tento recept je super ! Hokaido zbožňujeme, len tak samotné na kocky opiecť poprášené olivovým olejom s štipkou kurkumy a škoricou ... ale s kapustou a jahlami, to určite vyskúšam, ďakujem za inšperáciu :)

    OdpovědětVymazat
  14. poslední hokkaido... no...ale... to kysaný zelí sem už dnes spraskala jen tak jejkyyy :-D... ale koupím nový a určitě vyzkouším :) Máš super blog, ráda od tebe vařím, díky. Elis

    OdpovědětVymazat
  15. Ježiši, to je dobrý! Jáhly jsem vyměnila za amarant, je to míň nadýchaný, ale dobrota. Díky za nápad :)

    OdpovědětVymazat
  16. konečně si i přítel pomlaskával na dýni :-) díky za recept!

    OdpovědětVymazat
  17. Tak jsem konečně vyzkoušela a moc nám chutnalo, děkuju! Určitě zopakuju ;)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)