Slaný karamelový dip s jablkem

Spotřebovala jsem poslední zimní zásoby fíků a datlí, takže by konečně mohlo začít to pravé jaro. Rosničky nám slibují krásný víkend, tak doufám, že se tentokrát nemýlí. Počasí bude tedy snad fajn, ale já toužím i po jaru v kuchyni. Stejně jako mě irituje nosit půl roku zimní bundu a kozačky, už cítím, že to chce změnu na talíři. Tak už pojď k nám, Jaro!






Jak naložit s datlemi mi tentokrát poradila jedna z mých vůbec nejoblíbenějších bloggerek z  My new roots. I když nemám vzory v žádné oblasti, tento blog je pro mě neuvěřitelně inspirativní. Mohla bych se kochat krásnými fotkami, jednoduchostí, úžasnými recepty a vůbec celkovým provedením a přístupem k životu, vaření.... 


Slaný karamelový dip s jablkem

Inspirace: http://mynewroots.org/



  • 1 hrnek datlí
  • 1 lžíce oříškového másla
  • 1 lžička vanilkového extraktu
  • 2 lžičky citrónové šťávy
  • sůl







Datle jsem si předem namočila. Poté jsem slila vodu a nechala si jí bokem. Datle jsem rozmixovala s trochou vody, ve které jsem datle máčela, burákovým máslem, vanilkovým extraktem, solí a citrónovou šťávou. Nakonec jsem dip přendala do mističky ozdobila hrubozrnnou solí a podávala se skrojky oblíbeného jablka. 




Na dip jsem použila burákové máslo, ale můžete samozřejmě i jiné oříškové, třeba mandlové, tahini nebo prostě jaké máte po ruce. Musím uznat, že servírování této "datlové pomazánky" s jablkem je prostě dokonalé. Nicméně výborná bude i k banánu, místo burákového másla k celozrnnému toustu a banánu...

28 komentářů:

  1. Ňamiii :D já dělala u rozmixovaných datlí raw brownies, ale smíchat je s arašídovým máslem mě nenapadlo !!! :)

    OdpovědětVymazat
  2. skvělé ingredience :) jakmile se mi dostanou pod ruku datle, vím co s nimi :)

    OdpovědětVymazat
  3. Mňam! :) na křehoučký rozpečený slunečnicový chleba s banánem...až uvidím někde datle, vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já zkoušela zatím jen tak s jablíčkem, ale zítra bude s banánem mňam

      Vymazat
  4. vyzerá to úžasne.... Musím ti napísať, všetky tvoje recepty sú také lákavé, si pre mňa veľkou inšpiráciou. Len tak ďalej!!!

    OdpovědětVymazat
  5. Zní to božsky, a tak jednoduché, musím vyzkoušet!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. za vyzkoušení určitě stojí, obvykle ty nejlepší věci jsou nejlepší :-)

      Vymazat
  6. Mňam :)...samé dobré ingredience do toho přijdou :)..oříškové máslo jsem tedy ještě nezkusila, ale odhaduju, že to nemůže být špatné ;).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak pozor, až budeš ochutnávat, aby jsi mu taky nepropadla :-P

      Vymazat
  7. Odpovědi
    1. já dnes posnídala poslední zbytek a začalo mě mrzet, že nemám ještě nějaké datle, i když je běžně nemusím, je to fakt dobré :-)

      Vymazat
  8. To vypadá luxusně...já datle moc nemusím, ale tohle asi vážně vyzkouším. Líbí se mi i tak sklenička, ve které je to nafocené :-), do práce by byla ideální...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já datle taky nemám ráda, ale po tomhle bych se utloukla. V kombinaci s burákovým máslem je dip úžasný. hned bych si dala zas, škoda že nemám žádné datle :-) možná ale zkusím s rozinkami

      Vymazat
  9. A ty datle používáš sušené nebo čerstvé? protože čerstvé bývají velice vyjímečně a jen spíš v době vánoc.

    OdpovědětVymazat
  10. Jak dlouho máčíš datle?? Chystám se dip udělat jako vánoční dárek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. aspoň tři, čtyři hodiny. pokud si chceš práci ulehčit, stačí zalít vařící vodou, to stačí i půl hodiny, ale zase je to škoda...

      Vymazat
  11. A datle používáte sušené nebo jaké? Díky za odpověď

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)