Africká polévka s burákovým máslem

Na konci května byste čekali blog plný lehkých, osvěžujících receptů na saláty, studené polévky, zmrzliny, lehké moučníky z jahod... A místo toho mi včera na zahřátí bodla tato pikantní polévka. 





Je to přesně typ jídla, u kterého nevíte, jestli ještě jíte polévku, omáčku či něco jako guláš... A ono je to vlastně jedno, hlavně že chutná.


Africká polévka s burákovým máslem (2 - 3 porce)


  • 1 lžíce olivového oleje
  • 1 cibule
  • kousek čerstvého zázvoru
  • 2 kuřecí prsa
  • 2 menší batáty
  • 1 plechovka rajčat
  • 1/2 l vody (vývaru)
  • 3 lžičky burákového másla
  • velká hrst čerstvých špenátových listů
  • sůl, kajenský pepř



Na lžíci olivového oleje jsem dozlatova orestovala cibuli se zázvorem. Poté jsem přidala na menší kousky nakrájená kuřecí prsa a nechala je zatáhnout. Kdyby se připalovaly, můžete podlít troškou vody. Batáty jsem oškrabala a nakrájela na menší kostičky. Přidala jsem je k masu a zalila rajčaty z plechovky. Pokud máte celá, nakrájejte je na menší kousky. Zalila jsem asi půl litrem vody, přiklopila pokličkou a vařila asi 15 minut, dokud batáty nezměkly. Poté jsem stáhla plamen, přimíchala burákové máslo, omyté špenátové listy zbavené stonků a dochutila solí a kajenským pepřem. Případně můžete podávat posypané arašídy, které jsem neměla, protože jsem i ten poslední arašíd umixovala na máslo :-)





Na začátku vypadá polévka hrozně... ve vodě vaříte maso a sladké brambory, co z toho může být? Nenechte se zmást, počkejte až do polévky přimícháte burákové máslo. Jako zázrakem krásně zhoustne a dostane tu správnou chuť. Takže opět jsem se utvrdila, že kde je burákové máslo, to musí být dobré :-)






22 komentářů:

  1. Už i do polévky? No páni :) Ale ono možná bude záležet na druhu másla, jelikož po každém nejspíš nezhoustne.

    OdpovědětVymazat
  2. Může být zajímavá kombinace :33

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá skvěle, zrovna shromažďuju recepty z batátků, takže polívčička se určitě bude hodit :))

    OdpovědětVymazat
  4. Tak toto je opravdu bombasticky recept!

    OdpovědětVymazat
  5. Tak ta se mi hodně líbí! Vypadá to na styl polévky/nepolévky, které mám přesně ráda. Tak budu muset zkusit a dát batátům druhou šnaci, jelikož napoprvé mě moc nezaujaly, ale to může být špatnou přípravou :)

    OdpovědětVymazat
  6. sakra, už mě neštvěte s těma batátama, chci je taky sehnat za 9 kč a ne 54 :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D tak to mě tato krásná cena taky minula. Já je kupovala snad za 40, i to je slušné :-)

      Vymazat
  7. Skoro stejný recept už mám nějakou dobu v záložkách, určitě se do něj pustím :) Všechno, kde je arašídové máslo a maso, musí být dobré :D

    OdpovědětVymazat
  8. vypadá uplně úžasně, to mi připomíná že musím koupit batáty :)

    OdpovědětVymazat
  9. Včera jsem zkoušela a je opravdu vynikající. Vynechala jsem teda akorát špenát, protože jsem ho neměla zrovna po ruce a před podáváním zasypala arašídy. Opravdu úžasná a velmi chutná kombinace :)

    OdpovědětVymazat
  10. Tak když jsem si před pár dny přečetla ingredience, bylo jasné že tahle polévka bude na vrcholku mého "to-cook" seznamu.
    Děkuju za skvělý recept! Vlastně je to to nejlepší jídlo za poslední měsíc a ještě lepší na tom je, že jsem si ji ukuchtila sama :) Dělala jsem s krůtím masem a posypala spoustou pražených buráků, které na tom byly asi úplně nejlepší. Mňam! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to jsem hrozně ráda, že sklidila takový úspěch :-)

      Vymazat
  11. Děkuji za recept, dnes už dělám podruhé a rozhodně ne naposledy!

    OdpovědětVymazat
  12. Polievočku som robila a je naozaj výborná, chutila celej rodinke! Lucka, dakujem, že si mi zachránila kuchynu, lebo už som nevedela čo mám variť. U Teba som našla jedlá, ktoré sú chutné, nápadité a ZDRAVÉ :) Dakujem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to jsem ráda, že chutnala :-) já ji v týdnu opět dělala a fakt nemá chybu.

      Vymazat
  13. Tak uz jsem uvarila podruhe, tentokrat a do budoucna bez masa, a je vyborna, to arasidove maslo je v ni luxusni. Celkove ta kombinace. Jen skoda ze mivam problem sehnat bataty. Takze diky za dalsi uzasny recept :)

    OdpovědětVymazat
  14. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)