Banánovo-kokosový tvarožník

Mám ráda, když věci nazýváme pravými jmény. Štve mě, když se do tiramisu používá pomazánkové máslo, a vydává se za tiramisu, do cheesecaku namísto philadelpie či jiného "cream cheese" tvaroh a různé sýry. Neodsuzuji to, neříkám, že to nemůže být chuťově dobré. Jen jsem pro zachování tradičních surovin. 



Takže si dnes nebudeme "hrát na cheesecake" a raději si upečeme tvarožník s příchutí kokosu a banánu, pro mě nepřekonatelná kombinace. Ještě když navíc použijete čerstvě nastrouhaný kokos hmmm... 



Banánovo-kokosový tvarožník (forma 20 cm)



  • 1 banán
  • 3 žloutky
  • 4 lžíce sirupu
  • 1 lžička vanilkového extraktu
  • 500 g tvarohu
  • 40 g (čerstvě) strouhaného kokosu


  • + kokosové plátky na ozdobu





Banán jsem si rozmačkala vidličkou a promíchala se žloutky, sirupem z agáve, vanilkovým extraktem a tvarohem. Poté jsem přimíchala tvaroh a na závěr kokos. Těsto jsem přelila do kulaté pečící formy, kterou jsem vymazala máslem, pokladla pečícím papírem a opět vymazala máslem. Pekla jsem asi hodinu na 180 stupňů. Nakonec jsem ozdobila plátky kokosu.




Většina asi zná tvarožník jako koláč s těstem a až na něm tvarohovou náplň. Nicméně já jsem se vrhla na opravdu odlehčenou verzi plnou bílkovin. Samozřejmě můžete použít těsto či sušenkový korpus jako u klasického cheesecaku, tvaroh dle preferencí, čím tučnější tím jemnější a lahodnější...



55 komentářů:

  1. dělám skoro stejný a miluju ho !!! tak někdy vyzkouším i tuhle verzi ;))

    OdpovědětVymazat
  2. Krása, nejpozději příští týden se na něj vrhnu :)) Díky za recept!

    OdpovědětVymazat
  3. Super, kokos a tvaroh miluju! Určitě vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  4. Strašně se mi líbí, že děláš recepty bez mouky, doufám že jich bude víc a víc :) jinak do jak velké formy si v tom ten tvarožní dělala?:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji za připomenutí, už jsem tam doplnila informaci, měla jsem 20cm formu.

      Vymazat
  5. super, super, super! kdy já to jen všechno napeču?? :-) Další skvělý recept, který ukládám do pečícího seznamu, který se mi jen zvětšuje a zvětšuje. :-) Tento tvarožník ale dostane nějakou přednější pozici. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. nemůže se použít celé vajíčko? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mohou, já jen měla zbylé žloutky, proto jsem je použila. Pak bych dala dvě celá vejce.

      Vymazat
  7. Tý jo, miluju tvarohové dezerty a tenhle, bez podkladu, vypadá opravdu úžasně! navíc kombinace kokosu a banánu je vážně super, takže zítra určitě upeču!

    OdpovědětVymazat
  8. Bezva recept, dík za inspiraci.. také zkusím asi příští víkend. I když to nevypadá vůbec složitě, takže možná se na to vrhnu i dříve :D

    Můžu se zeptat - myslíš že by to šlo péct i bez toho pečícího papíru jen tak ve vymazané formě? A šlo to z toho papíru snadno sundat?

    OdpovědětVymazat
  9. No tohle jsem potřebovala! Plánuji už asi tak 14 dní cheesecake necheesecake a tenhle recept se mi moc líbí. Sice jsem změnila si tak 75% změnila, tak snad to bude dobrý :D

    OdpovědětVymazat
  10. Tak to vypadá úžasně! Určitě někdy ozkouším, protože tvaroh, kokos i banány naprosto miluju, tak proč to všechno nezkombinovat že? :D :) Prostě úžasný receptík, jako vždy :)

    OdpovědětVymazat
  11. Tak a je v troube :) uz se na naho tesim! A naprosto souhlasim s nazvem 'tvaroznik'! Cheesecake je proste cheesecake!

    OdpovědětVymazat
  12. Mnam! Prave jsem dosvacila :) kombinace tvarohu a kokosu je proste skvela! Lucie, moc diky za skvele recepty!

    OdpovědětVymazat
  13. Jak velkou jsi použila formu ? děkuju :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. dyť je to tam uvedené, 20 cm :-)

      Vymazat
    2. Aha, nevšimla jsem si, rychle jsem to posunula k obrázkům a postupu no :D

      Vymazat
  14. Tvarožník mi po vytažení z trouby splaskl, ale i tak byl výborný :-) Těším se na další výborné recepty! Tamara

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to je normální, dělá to i klasický cheesecake

      Vymazat
  15. Ahoj, vzdy chodim po inspiraciu na tvoj blog..je naozaj super..Mozem to piect aj bez papiera na pecenie v silikonovej forme ale to dopadne zle?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji :-) jasně, do silikonové papír nedávej.

      Vymazat
  16. Koláč sa zjedol za polhodinu, je fantastický !!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  17. Naprosto výborné, trochu jsem upravidla podle vlastní chuti, ale i tak moc chválím!!! Budu dělat častěji :) :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za zprávu, jsem ráda, že se vydařil, chutnalo a budete se vracet k receptu :-)

      Vymazat
  18. Dnes jsem si na něm pochutnala k snídani a byl opravdu výborný :) Sice jsem ho měla trochu nižší, mám formu 22 cm, ale na chuti to nikterak neubere :D děkuji za skvělý recept :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já děkuji za zprávu, jsem ráda, když chutná :-)

      Vymazat
  19. Ahoj, čím by se dal nahradit ten agávový sirup? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jakýmkoliv jiným sladidlem, ale cukr má menší sladivost (1 díl cukru = 3/4 dílu agávového sirupu)

      Vymazat
  20. Teda, teď mi tady voní po celém bytě a mám chuť ho celý sežrat ještě neupečený :-) :-) jsem moc zvědavá na výsledek. Jinak bych moc ráda pochválila stránky, je tu skvělá inspirace :-)

    OdpovědětVymazat
  21. Výborný a lehounký zákusek! Pro moji mlsnou pusu posypané kakaem...mňam. Děkuji za recept:-)

    OdpovědětVymazat
  22. aky tvaroh pouzit prosim ta? jemny, alebo s hrudkami? :)

    OdpovědětVymazat
  23. a este jedna otazka. da sa namiesto sirupu pouzit med? diki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. použila jsem vaničkový tvaroh. Med by šel, ale každé tekuté sladidlo má jinou sladivost, takže ochutnávat...

      Vymazat
  24. Tento tvarožník plánuju upéct bibčce k narozeninám a chtěla bych se zeptat... musí tam být ten vanilkový extrakt? :/ Ubere to hodně na chuti?

    OdpovědětVymazat
  25. Lucie, děkuju za další skvělý recept! Tvarožník je výborný, chutná mě i mému muži i sousedce..no úspěch. Těším se až ho zase udělám, dnes jsem si již koupila tvaroh a banány. Díky, Gabriela

    OdpovědětVymazat
  26. ahoj,múžu použít i jiný sirup?Mám tu daltový,rýžový a nějaký z jakonu.

    OdpovědětVymazat
  27. Vynikající! Dneska jsem ho udělala (akorát teda bez kokosu, ten moc nemusím) a mlaskam si :)) Už se těším, až zase něco od tebe vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  28. Myslíš, že by šlo banán vyměnit za kakao, nebo tam to kakao šoupnout i s banánem?:) Jinak super recept:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. banán a kakaový prášek má "krapet" jinou konzistenci. Ale jo, proč ne, jen je škoda vynechávat, banán dezert přisladí přirozenou cestou, naopak s kakaem se bude muset daleko více sladit...

      Vymazat
  29. Zkoušela jsem i verzi s borůvkami místo kokosu a je vážně nepřekonatelný. Díky za skvělé recepty! Tamara

    OdpovědětVymazat
  30. Dobrý den, lze použít tvaroh ve vaničce ? Děkuji za odpověď.

    OdpovědětVymazat
  31. Peciem tento tyzden uz 2x...dakujem za inspiraciu :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)