Čerstvé jarní závitky

Až Vám bude docházet inspirace a bude Vám připadat, že jíte pořád to samé, budete toužit po novém chuťovém zážitku. Vyzkoušejte tyto jarní závitky, samozřejmě za předpokladu že je běžně nekonzumujete. Protože to co dokázaly udělat s mými chuťovými buňkami... měla jsem sto chutí si je připravit i k večeři. 




I když se snažím naslouchat tělu a dávat mu, co si žádá. Pořád ve mně dříme taková má hloupá představa, že se máme co nejpestřeji, proto nikdy nejím dvě stejná jídla za den, možná trošku úchylka :-) a tak zkusím jinou variantu zas jindy. Věřím, že to nebude trvat dlouho. 




S rýžovým papírem jsem pracovala vůbec poprvé, také tak moje závitky vypadají, ale učený z nebe nespadl, takže věřím, že trocha cviku, a to já budu ráda cvičit, a hned budou o poznání hezčí. Tímto se odborníkům na jarní závitky omlouvám. 




Variant na jarní závitky je nespočet. Můžete balit maso kuřecí, vepřové, krevety, rýžové nudle, vejce, všemožné druhy zeleniny, bylinky... Uvádím jen příklad, čím jsem rýžový papír plnila já. Kromě toho můžete přibalit například jarní cibulku, kedluben, koriandr, bazalku, zelí... Důležitá je omáčka, do které se závitky namáčí, dodá závitkům tu správnou pikantní chuť, to bylo asi, co mi chutnalo nejvíc. Těžko můžu srovnávat, protože jsem je vlastně jedla poprvé, ale byly úžasné.


Čerstvé jarní závitky (2 porce)




  • 6 ks rýžových papírů
  • Zázvorové batáty s mrkví
  • 1/4 okurky hadovky
  • 6 ředkviček
  • 1/2 avokáda
  • klíčky




Zeleninu jsem si nakrájela na co nejtenčí nudličky. Rýžový papír jsem si asi na minutu namočila ve vlažné vodě, až krásně změkl. Přenesla jsem jej na velký talíř a plnila veškerou zeleninou a klíčky. Náplň je lepší pokládat spíše na horní polovinu papíru. Poté jsem se pustila do balení. Horní okraj jsem přehnula přes náplň a pořádně zeleninu zmáčkla, aby byly závitky co nejpevnější,nerozpadaly se a dobře jedly. Poté jsem přehnula boční okraje a nakonec zamotala celý závitek. Závitky jsem podávala s burákovou omáčkou.






Zázvorové batáty s mrkví

  • 1 lžička olivového oleje
  • 1 menší sladká brambora
  • 1 střední mrkev
  • kousek čerstvého zázvoru
  • 1 lžička medu
  • pár kapek citrónové šťávy


Batáty s mrkví jsem si oloupala a nakrájela na co nejtenčí nudličky. Na kapce olivového oleje jsem restovala zázvor s medem. Poté jsem přidala batáty s mrkví a dále restovala zhruba 5 minut, až zelenina lehce změkla. Nakonec jsem zakápla citrónovou šťávou.



Buráková omáčka



  • 2 lžičky burákového másla
  • 2 lžičky sójové omáčky
  • 2 lžičky vody
  • pár kapek limetkové šťávy
  • malý stroužek česneku
  • 1 lžička medu



Na omáčku jsem si jednoduše smíchala všechny suroviny a přendala do mističky,do které jsem závitky namáčela. 






17 komentářů:

  1. Závitky jsou možné připravit na sto způsobů, proto je mám tak ráda:)
    Zkoušela si i ovocné?:) Ty miluju :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ovocné jsem nezkoušela, tohle byla moje premiéra. Může to být zajímavé.

      Vymazat
  2. Skvělé nápady, zase tam figurují batáty a burákové máslo, že ty jsi taky závislák! :D Ale to je jen dobře, tvoje recepty jsou vynikající :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no nebudu chodit kolem horké kaše :-) přiznávám

      Vymazat
  3. čerstvé jarní závitky? hned jsme si představila ty čínské :D

    OdpovědětVymazat
  4. Je tam avokádo, takže to bude lahodné, i kdyby nevím co... :-)

    Moc zajímavý nápad s těmi závitky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taky to mám tak s pár surovinami. ať jde o jakýkoliv recept, pokud jsou tam, je to dobrý :-)

      Vymazat
  5. Dneska jsem je zkusila (předtím jsem prohnala přítele po všech večerkách aby sehnal ten papír, šílenost). Povedly se, překvapily mě, nebyly vůbec těžký a moc jsem si pochutnala :) dík! http://instagram.com/p/aOmbw5CInr/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ten musel mít radost :-D ale co bychom pro dobré jídlo neudělali, hlavně že chutnalo :-)

      Vymazat
  6. Ahoj, kde kupujete ty batáty?Já jsem je ještě nikde nepotkala =) Jinak opravdu skvělý blog, občas taky vymyslím recept, ale pak se ho někdy bojím vyzkoušet, aby to nedopadlo katastroficky. Ale většinou se to povedlo. Díky moc. K.P.

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj,
    zkoušeli jste si dělat závitky 24 hodin dopředu? Potřebuji sladké i zeleninové ale chtěla bych je dělat už dnes večer na zítřejší večeři. Nebude to takové olezlé? Samozřejmě nesmí oschnout, to vím.

    Díky
    Bláža

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)