Chia džem

Asi nemá smysl rozebírat složení kupovaných džemů, marmelád... Snad jen, dokáže mě naštvat, když výrobce prodává jahodovou marmeládu a obsahuje více jablek než samotných jahod. Nicméně pořád je to menší zlo pro naše tělo než milion éček a aromat, kterými jsou tyto výrobky "obohaceny".





Jednou za čas dostanu chuť na pečivo s tvarohem a meruňkovým džemem, burákovým máslem a rybízovou marmeládou, tvaroh s lžičkou džemu a v poslední době taky jakoukoliv kaši s burákovým máslem a džemem. Kdo nezkusil kombinaci burákového másla a marmelády, neváhejte! Proto jsem se snažila najít způsob, jak si všechny tyto pokrmy dopřát ale kvalitně. 




Je to až směšně jednoduché ale vynikající. Prostě si rozvařte jakékoliv ovoce a promíchejte s chia semínky. Kdo má rád sladší džemy nebo použije kyselejší ovoce, může samozřejmě dosladit třeba medem, agáve či jiným sirupem, třtinovým cukrem nebo stévií... případně dochutit citrónovou šťávou. Já zkusila první várku s jahodami. Nevydržela jsem a koupila pár v obchodě a opravdu se vyplatí počkat na domácí. Ale na džem posloužily báječně :-) 



Chia džem


  • 1 hrnek ovoce
  • 1 lžíce vody
  • 1 lžíce chia semínek
  • (med, třtinový cukr, stévie...)





Jahody jsem si rozvařila s lžící vody. Odstavila z plotny a promíchala s chia semínky. Přendala do skleněné nádoby a nechala vychladit. Džem skladujte v lednici až dva týdny. 






Už se nemůžu dočkat, až bude sezóna v plném proudu a budu moct tak připravovat jahody, rybíz, meruňky, švestky, jablka, hrušky... I když to není džem v pravém smyslu, který přečká zimu a v únoru si nezavzpomínáte nad domácími malinami, věřím, že se Vám recept zalíbí a najde široké využití :-)



34 komentářů:

  1. ty seš šikula! ten vypadá fakt úžasně :) my ted máme předžemováno, ale ukládám!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. my sice taky něco málo ještě máme, ale radši dám přednost této zdravější formě :-)

      Vymazat
  2. Wau, toto vyzerá fantasticky. Musím si už kúpiť konečne tie chia semienka. Koľko to asi tak stojí?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. záleží, kde kupuješ. U nás jsem v létě kupovala 190 g asi za 50. Ale vídávám je za šílený ceny, tak to chce omrknout.

      Vymazat
  3. jé zrovna dnes jsem na něj myslela, kdysi jsem ho viděla i u beautygloss, mnamka! :)

    OdpovědětVymazat
  4. jakou roli tam hrají ty chia semínka? dochutí to taky nějak, nebo spíš změní konzistenci? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak pokud máš zkušenosti s chia semínky, víš, že vytvoří jako by takový sliz :-)

      Vymazat
  5. my děláme vždycky džemy na chatě s babičkou... na domácí žádný z obchodu nemá ♥

    OdpovědětVymazat
  6. Kupované džemy a marmelády se nedají srovnat s těmi domácími od babičky...akorát bych chtěla dělat nějakou zdravější trvanlivou variantu - četla jsem, že místo cukru někdo přidává agar nebo trochu soli atd...na léto to musím nastudovat a pustím se do toho...má někdo zkušenost s zavařováním ovoce bez cukru? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem loni zavařovala hrušky jen s pár zrnky hrubozrnné soli a dopadly moc dobře.

      Vymazat
    2. Děkuju moc za reakci, bojím se, aby to fungovalo...ale dodalas mi odvahu, v zavařovací sezoně vyzkouším...:)

      Vymazat
  7. Vypadá vážně parádně. Až doplním zásoby chia semínek, tak taky nějaký džem zkusím :)

    OdpovědětVymazat
  8. Jojo, tenhle znám a můžu jenom doporučit :)

    OdpovědětVymazat
  9. První jsem si myslela, že je to nějaká salsa nebo sušená rajčata... Ale jahody s chia jsem nečekala, bude to dobré.

    OdpovědětVymazat
  10. Ach to je nádherní barva. Chia semínka vůbec neznám, to bych asi měla napravit, co...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji :-) s chia semínky je celkem sranda, dá se s nimi kouzlit spousta zajímavých receptů, takže za mě určitě doporučuji :-)

      Vymazat
  11. Burákové máslo + marmeláda = dokonalá kombinace! :) Dnes ráno jsem to zkusila s brusinkovou marmeládou na opečeném toastu a bylo to perfektní. Díky za tip!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. není vůbec zač, v Americe je to klasika, tady moc neznáme, což je škoda :-)

      Vymazat
  12. mňam! To vypadá báječně. Já džemy miluju, ale jím je málo, kvůli velkému množství cukru. Jinak mě zásobuje babička domácíma, ale tento musím vyzkoušet

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak tohle je myslím adekvátní náhrada :-)

      Vymazat
    2. Dneska jsem se odhodlala a zavřela jsem obě oči kvůli ceně, ale koupila jsem si chia semínka, tak určitě brzy vyzkouším tvůj recept;)

      Vymazat
  13. Jé, tak to si musím hned jít připravit, mám chuť na nějakou marmeládu a tohle je skvělá volba, už vím co mám zítra na snídani:D!Děkuji moc!:):)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. na takovou rychlou akci je to ideální :-) navíc určitě lepší jak pravý džem.

      Vymazat
  14. Neskutečná dobrota :-) právě jsem dovařila a hned udělám druhou dávku. Děkuji za super recept

    OdpovědětVymazat
  15. Muzu se zeptat jestli muzu vyuzit zmrazene ovoce? V mrazaku mame asi 5 kg malin tak at se vyuziji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mražené ovoce můžete samozřejmě použít, ale je více vodnaté, takže buď zbavit vody či přidat více chia semínek...

      Vymazat
  16. Kdy to následně zavařím, vydrží to nějakou delší dobu? Je mi jasné, že určitě nevydrží tak dlouho, jako normální džem, ale nějakou delší dobu by mohlo, ne? :) Jinak jsem tvůj blog našla teprv před 10 dny, ale u jsem podle tebe vyzkoušela domácí lučinu a chia pudink a výýborný :) polovinu tvých receptů mám v záložkách :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to bohužel neporadím. Smyslem celého toho džemu je, aby byl co nejčerstvější, zachoval maximum vitamínů z ovoce. pak bych mohla klasicky zavařit... což mi přijde hrozná škoda takhle kazit ovoce, proto ani zkoušet nebudu...

      Vymazat
  17. Moc děkuji za inspiraci, o víkendu se do něj pustím! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)