Bramborový salát s uzeným lososem a křenovým tvarohem

Když se řekne bramborový salát, většině Čechů se vybaví ten vánoční ke kaprovi. To je velká škoda, bramborový salát nemusí být těžký, plný majonézy. Existuje nespočet variant s olejovou či jogurtovou zálivkou, spoustou zeleniny, bylinek a jiných zajímavých surovin, se kterými bychom si bramborový salát určitě nespojili. 




Kombinace uzeného lososa s koprem a tvarohem říznutým křenem je dokonalá, i když už trošku tradiční. Inspirovala jsem se u mého oblíbeného Jamieho Olivera, který navíc přidává kapary, které já ale nemusím, takže jsem je prostě vynechala. Stejně tak jsem nesáhla po créme freiche ale tvarohu, aby pokrm nebyl příliš těžký. 





Bramborový salát s uzeným lososem a křenovým tvarohem (2 porce)

Inspirace: http://www.jamieoliver.com


  • cca 300 g nových brambor
  • 1/2 citrónu
  • 1 lžíce červeného vinného octa
  • 1 lžíce olivového oleje
  • sůl, pepř
  • čerstvý kopr
  • 100 g uzeného lososa
  • 100 g tvarohu
  • 2 lžičky křenu


Brambory jsem si důkladně očistila. Pokud chcete, můžete je oloupat. Dala jsem je vařit v osolené vodě asi na 15 až 20 minut. Mezitím jsem si na zálivku promíchala olivový olej s vinným octem, šťávou a kůrou z 1/2 citrónu, solí a pepřem. Uvařené brambory jsem slila, přendala do misky, posypala koprem a promíchala se zálivkou, aby se všechny brambůrky obalily. Na talíře jsem pokladla plátky uzeného lososa, doplnila bramborovým salátem a tvarohem promíchaným s křenem .






4 komentářů:

  1. dokonalé :) kdo by nemiloval uzeného lososa ;)

    OdpovědětVymazat
  2. hmmm, to vypadá dokonale, tisknu si pro inspiraci, díky :)

    OdpovědětVymazat
  3. Mňáám :-)
    děkuji za inspiration...určo vyzkouším...i s kapary.

    OdpovědětVymazat
  4. Vyzkouším, ale bez kopru :) brrrr :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)