Cuketové rolky s mátou a mandlemi

Až nebudete vědět, co s úrodou cuket, vzpomeňte si na tyto rolky. Do horkých letních dnů jsou jako dělané, lehké a chuťově vynikající. Ať už je připravíte jako předkrm či hlavní chod, třeba ke kousku dobrého pečiva.





Můžete je naplnit, čím je libo. Poprvé jsem je zkoušela s kozím sýrem, podruhé s "obyčejnou" lučinou. Obě verze byly vynikající. Do pomazánky můžete přidat jakékoliv bylinky, třeba  kopr, bazalku, pažitku, kromě toho sušená rajčata, uzeného lososa, různá semínka, oříšky, brusinky, olivy...



Cuketové rolky s mátou a mandlemi (cca 10 ks)



  • 1 lžička olivového oleje
  • 1 střední cuketa
  • sůl, pepř


  • 1/2 vaničky tvarohu
  • 100 g lučiny (kozího sýra)
  • pár kapen citrónové šťávy
  • hrst čerstvé máty
  • hrst mandlí
  • sůl, pepř


Cuketu jsem si omyla, odřízla konce a opatrně nožem nakrájela na tenké plátky. Škrabku nedoporučuji, plátky by byly příliš tenké a vznikly by Vám spíš nudle. Plátky jsem osolila, opepřila a na lžičce olivového oleje restovala. Mezitím jsem si smíchala tvaroh s lučinou/kozím sýrem, citrónovou šťávou, natrhanými lístky máty, kousky mandlí solí a pepřem. Poté jsem jen rolky mazala směsí a opatrně srolovala. Nejlepší je podávat rolky pokud možno okamžitě. Později cuketa pouští trochu vody a rolky jsou rozblemcanější a už ne tak chutné.







8 komentářů:

  1. krásne to vyzerá ! a určite ešte lepšie chutí :)

    OdpovědětVymazat
  2. Zrovna dnes jsem uvažovala co zajímavého provést s naší úrodou cuket! :) článek jako na zavolanou, vypadá to moc lahodně, děkuji.

    OdpovědětVymazat
  3. možná by to nebylo špatné s lilkem :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ty vypadají nádherně :) Na nějakém zahraničním blogu jsem viděla cuketové rolky se sýrem a plátky uzeného lososa, to také musí být moc dobré :)

    OdpovědětVymazat
  5. Zrovna včera jsem měla na večeři cuketu, ale trochu v jiné podobě. I když, jím to přímo očima, vypadá to úžasně! :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Mňam, už se moc těším, až mě bude maminka zásobovat cuketama, protože tahle dobrota si přímo říká o snězení :-)

    OdpovědětVymazat
  7. jednoduche a strasne dobre :-) take mam najradsej,a v lete vyborna kombinacia, tiez krasne fotky :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)