Cuketovo-mandlové muffiny

Určitě se Vám doma objevila nějaká ta přerostlá cuketa, nejspíš od babičky či známých, co je pěstují na zahrádce. Takové cukety jsou upřímně chuťově nic moc. Příliš se nehodí na grilování nebo mé oblíbené cuketové nudle.





Ideální je tyto cukety nastrouhat a použít na pečené. Receptů na různé chlebíčky, koláče, buchty, muffiny, lívance najdete na Internetu nespočet. 






Já Vám tentokrát přináším recept na cuketovo-mandlové muffiny, které jsem připravila pro Štamgast a Gurmán. Jsou to asi chuťově ty nejlepší muffiny, které jsem kdy upekla. Kombinace cukety, mandlí a hořké čokolády je delikátní. Muffiny jsou velmi syté díky mandlím. Pro někoho mohou být i těžké. Proto pokud nejste zvyklí konzumovat pravidelně ořechy, můžete zkusit část mandlí nahradit moukou, například špaldovou či pohankovou. 


Cuketovo-mandlové muffiny (5-6 ks)


  • 1 a ½ hrnku mletých mandlí
  • 1 lžička jedlé sody
  • Špetka soli
  • 1 lžička skořice
  • 1 hrnek strouhané cukety
  • 1 lžička vanilkového extraktu
  • ½ hrnku podmáslí
  • 1 lžíce agáve sirupu
  • 1 vejce
  • 20 g hořké čokolády





Mandle jsem si pomlela na co nejjemnější prášek. Poté jsem je smíchala se sodou, solí, skořicí. Přidala jsem nastrouhanou cuketu. V misce si promíchala vejce s podmáslím, vanilkovým extraktem, sirupem a přimíchala ke směsi. Na závěr jsem opatrně vmíchala na malé kousky nalámanou čokoládu. Plnila jsem formu na muffiny vyloženou košíčky či nastříhaným pečícím papírem. Pekla jsem v předehřáté troubě na 180 stupňů zhruba 20 – 30 minut.




Pokud budete chtít muffiny více nadýchané, ušlehejte bílek dotuha, ale není to nezbytné, muffiny jsou dobré i tak. Není třeba je nijak přehnaně sladit, díky mandlím získají přirozeně nasládlou chuť. Další výhodou je, že je to strašně jednoduchý recept, párkrát zamícháte vařečkou a už plníte košíčky těstem.


16 komentářů:

  1. Dělala jsem skoro stejné nedávno, byly výborný :) Cuketa je prostě výborná všude :D

    OdpovědětVymazat
  2. Tak do muffinů jsem svoji oblíbenou cuketu ještě nezkoušela dávat, ale pokud je tam i podmáslí, tak určitě chutnají skvěle. Už jsem pekla muffiny z mandlové mouky a byly výborné:-))

    OdpovědětVymazat
  3. to musí chutnat skvěle!:) cuketu jsem nasladko ještě neměla :)

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá to hrozně dobře :) Teda...pořád mě trochu straší představa cukety na sladko, ale vlastně proč ne? :) Ty muffiny vypadají chutně :) Zkusím to :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak jsem dnes pekla a chutnají mi - jen jsem místo mandlí dala vlašáky. Akorát jsem asi pekla málo, protože se mi dost rozpadají a lepí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. s vlašáky asi nebudou tak dobré, přece jen jsou trošku nahořké oproti sladkým mandlím. Určitě byly málo upečené, moje držely pěkně pospolu.

      Vymazat
  6. jé, to vypadá skoro, jako kdyby to byl pro někoho dáreček, jak je to hezky zabalené :)

    OdpovědětVymazat
  7. su super, ale pre mna velmi malo sladke-takze nabuduce urcite viac agave.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no to je to, že já už jsem si zvykla na přirozenou sladkost surovin, proto pro většinu málo sladím :-)

      Vymazat
  8. uzasne Luci... silim z tvych stranek.. ted jsem dodelala tyto muffiny a dnes jsem je nakombinovala s mrkvy a cast orechu nahradila ryzovou moukou, tak snad budou vyborne i takto. :-) Lucie V.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)