Cuketové lívance

Že si nedokážete představit zeleninu ke snídani jinak než kousek rajčete, okurky či listového salátu k pečivu? Ráda Vám dnes tuto představu vyvrátím. 




Moučníky se zeleninou jsou velmi oblíbené. Díky nastrouhané řepě, cuketě či mrkvi jsou krásně vláčné, žádné přidušení skutečně nehrozí. A stejně dobře funguje zelenina v lívancích. Spotřebujete i méně mouky a dodáte tělu tak žádané vitamíny.




Moje verze lívanců je navíc opět bez špetky mouky. Suplují ji mleté mandle. Stejně dobře mohou sloužit lískové ořechy, kokosová mouka... Případně pokud se mouce nebráníte, sáhněte po Vaší oblíbené, nejlépe celozrnné. Vegani mohou nahradit vejce lněnými semínky promíchanými s vodou a máslo třeba kokosovým olejem. Kdo si chce s lívanci vyhrát, může vyšlehat bílek v tuhý sníh.





Cuketové lívance (1 porce)


  • 1 hrnek nastrouhané cukety
  • 1/2 hrnku mletých mandlí (50 g)
  • 1/4 lžičky prášku do pečiva
  • 1/4 lžičky sody
  • 1 lžička skořice
  • 1 vejce (bílek)
  • 1 lžíce medu
  • 1 lžička vanilkového extraktu
  • 1/4 hrnku rostlinného mléka
  • máslo




Cuketu jsem si omyla a nastrouhala. Promíchala jsem s mletými mandlemi, práškem do pečiva, sodou a skořicí. V hrnku jsem rozkvedlala vejce s medem, vanilkovým extraktem a mlékem. Tekutou směs jsem přelila k cuketě a pořádně promíchala. Lívance jsem smažila na trošce másla. Podávala jsem s kouskem másla. Případně můžete pokapat medem či jiným tekutým sladidlem. 








13 komentářů:

  1. To je uzasny musim vyzkouset.. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mnam! Na kolik lívanců tit o vyšlo? :) Přemýšlím,že bych si je udělla k obědu jenom né v té sladké variantě,takže med atd. bych asi vynechala, myslíš že by to šlo? :)
    A ještě jsem se chtěla zeptat co máš za pánev , že se ti ty lívance povedly tak pěkně veliksotně? :) mně se vždycky udlěají staršně tenké :( Děkuju moc:*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. byly to 4 malé kousky. jasně že by šly ve slané variantě, doplnila bych rajčátky,fetou...

      Vymazat
  3. Vypadá to strašně dobře :))) Určitě to zkusím :)

    OdpovědětVymazat
  4. Teda, tak už vím, co se zásobou cuket od maminky :-) já miluju cuketovou buchtu s mandlemi a čokoládou, ale je fakt, že ve vedrech je toto o moc jednodušší :-)
    A díky za další přirozeně bezlepkový recept...

    OdpovědětVymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadají skvěle. Díky za tip.

    OdpovědětVymazat
  7. zrovna včera jsem si jí konečně koupila :) je fakt, že cuketa se hodí ke sladkému, tak vyzkouším, když mám místo kašového období palačinkové :)

    OdpovědětVymazat
  8. Jaký používáš vanilkový extrakt? Z M&S? :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Wow, to může být dobrůtka. ♥

    OdpovědětVymazat
  10. Jsou skvělý! Díky za inspiraci :)

    OdpovědětVymazat
  11. Ty vypadají výborně, ale nemám cuketu - nedala by se nahradit jablky?

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)