Cuketové placičky s mrkvovým pyré

Několikrát jsem už básnila, jak mám ráda všemožné zeleninové placičky. Nezáleží, jestli květákové, brokolicové či kapustové... Proto nesměly chybět i z cukety. Většinou si je dáváme s jen tak vařeným bramborem či bramborovou kaší. Chtěla jsem je ale trochu ozvláštnit a taky odlehčit, přece jen je pořád velké horko.





Jak jinak než zeleninou. Proto jsem brambory zaměnila za mrkvové pyré, které bylo vynikající, lehce nasládlé, lehce pikantní a určitě budeme zařazovat častěji, třeba i k masu. 



Cuketové placičky s mrkvovým pyré (3 porce)


Cuketové placičky (10 ks)

  • 2 a 1/2 hrnku strouhané cukety
  • 3 lžíce mletých ovesných vloček
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • sůl, pepř
  • římský kmín
  • hrst čerstvé máty
  • 1 cibule
  • 2 vejce
  • olivový olej



Cuketu jsem si omyla, nastrouhala a důkladně vymačkala, abych se zbavila přebytečné vody. Přidala jsem mleté ovesné vločky, prášek do pečiva, hrst čerstvé máty, orestovanou cibulku, žloutky a dochutila jsem solí, pepřem a římským kmínem. Nakonec jsem opatrně vmíchala ušlehané bílky. Lžící jsem kladla na rozpálenou pánev a na kapce olivového oleje jsem restovala. 

Mrkvové pyré 

  • 6 větších mrkví
  • 1 lžíce másla
  • 1 lžička medu
  • sůl, pepř
  • chilli


Mrkev jsem si ostrouhala a nakrájela na menší kousky. Vařila jsem do změknutí a poté slila vodu, přidala máslo, med, sůl, pepř, chilli a rozmixovala na pyré. 





5 komentářů:

  1. mňam, tohle mě opravdu láká :)

    OdpovědětVymazat
  2. cukety mám teď hromadu, určitě vyzkouším, co myslíš, daly by se udělat i v troubě? jsme teď na novém bytě a ještě nemáme plyn

    OdpovědětVymazat
  3. Vcera jsem je v troube ekla na pecicim papire pomazanem olivacem :) dala jsem do cukety jeste kvetak a strouhany syr. Skvele!!! :) barca

    OdpovědětVymazat
  4. Tak mě se to teda vůbec nepovedlo :D Akorát jsem našpinila spoustu nádobí. Placičky nešly vůbec otáček, no hrůza :D Asi jsem tam nasypala hodně římského kmínu, protože byl cítit docela dost :( Takže já už tento recept dělat nebudu :D Na obrázku vypadá nádherně, ale ve skutečnosti hrůůza :D L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je mi líto, že se recept nezdařil ale spousty nádobí? Ať počítám, jak počítám, tak mi to dává mísa na placičky, nádoba na sníh, pánev a hrnec na mrkev.

      Vymazat

Děkuji za komentář :-)