Kakaová cizrnová pomazánka

Fajn, je to lehce dětinské, ale kde je napsané, že tuhle vychytávku nikdy nevyužiji? Až jednoho dne budou děti, chtěla bych jim vymýšlet takové kreativní svačinky... Doufám, že by daly přednost těm domácím třeba před gumovými medvídky...




Zamilovala jsem si oříšková másla v kombinaci s ovocem, jablkem, banánem, broskví ale třeba i mrkví... Vždy je nakrájím a pomažu, případně posypu kokosem, skořicí, goji, kakaem, oříšky, semínky... a mám tak bezvadnou, zdravou svačinu. Začala jsem se pídit po jiné sladké pomazánce, která by mi byla vhodnou alternativou k milovanému burákovému máslu. A tak vlastně světlo světa spatřil kakaový hummus...





Kakaová cizrnová pomazánka

Inspirace http://www.oprah.com


  • 80 g cizrny v suchém stavu
  • 2 lžíce javorového sirupu* 
  • 1 lžíce kakaového prášku
  • troška vody




* medu, agávového sirupu...



Cizrnu jsem si přes noc namočila. Další den jsem slila vodu, napustila novou a cizrnu uvařila. Rozmixovala jsem ji spolu s javorovým sirupem, kakaovým práškem a troškou vody tyčovým mixérem. 

Podávat můžete klasicky namazanou pomazánku na pečivo, jako dip s nakrájeným ovocem. Bezvadná je s broskvemi. Chutná i k mrkvi, řapíkatému celeru. Případně si můžete vyhrát jako já, Omyté jablko jsem nakrájela na tenká kolečka a vykrajovátky vykrojila jádřince. Namazala jsem pomazánkou a spojila. 





31 komentářů:

  1. něco podobného jsem našla na jednom blogu a mám to v plánu :)

    OdpovědětVymazat
  2. Super, tak to je úžasný nápad :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to krásně,stále přemýšlím co malému a tohle určitě vyzkouším...určitě to bude výborné jako vše od vás:-)Kdybych dělala z cizrny z plechovky,tak kolik množství?Děkuji :-)Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. používám poměr 1 plechovka = 100 g cizrny v suchém stavu.

      Vymazat
  4. myslíš že namiesto javorového sirupu by mohol byť aj med? inak úžasný nápad :)

    OdpovědětVymazat
  5. Nikdy mě nepřestaneš překvapovat! Mňam!

    OdpovědětVymazat
  6. Něco podobného také dělám, jen přidávám ještě trochu kokosového oleje :) Cizrna na sladko je prostě vděčná záležitost :)

    OdpovědětVymazat
  7. :) Humus na sladko mám také na blogu, řekla bych až dost podobný recept :P Výborný že? ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. výborný :-) já ani nevím, české blogy moc neprohlížím :-(

      Vymazat
  8. jééé,to je jak linecké cukroví ve zdravé verzi!!! :D To určitě zkusím!!! :)

    OdpovědětVymazat
  9. čím by se dal nahradit javorový sirup? šel by med?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. už jsem odpovídala výše. Javorový sirup má pomazánku osladit, takže je jedno, jestli sáhnete po medu, agávovém, datlovém, rýžovém, pšeničném či jiném sirupu...

      Vymazat
  10. Tak zrovna si pochutnávám na lívancích s touto pomazánkou a super! :) Přemýšlím, že bych tam příště zkusila dát ještě lískové ořechy.

    OdpovědětVymazat
  11. já tu cizrnu budu muset fakt vyzkoušet, vypadá to skvěle!

    OdpovědětVymazat
  12. to je krásné, hned bych se do takového jablíčka zakousla

    OdpovědětVymazat
  13. Vyzkoušela jsem a je to opravdu výborné, příště zkusím přidat další ingredience (kokos - kokosové mléko, oříšky, ...). Díky za super blog! :-) Tamara

    OdpovědětVymazat
  14. taková zdravá nutella? :) určitě vyzkouším, děkuji za inspiraci :)

    OdpovědětVymazat
  15. taková zdravá nutella? :) určitě vyzkouším, děkuji za inspiraci :)

    OdpovědětVymazat
  16. super, jdu na to :-) Bára

    OdpovědětVymazat
  17. Právě jsem dodělala jako dárek kamarádce k narozeninám a je to naprosto luxusní!!! ještě,že na mě taky trošku zbylo...:-D díky za inspiraci :-)

    OdpovědětVymazat
  18. výborný:) právě jsem vyzkoušela a myslím, že vyzkouším i s těmi jablíčky.

    OdpovědětVymazat
  19. Spodní plátek jablka je i s jádřincem? Jak to, že nemá díru? Tereza

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)