Jablečný závin s kokosem

Asi mi dá každý za pravdu, že naprosto základním receptem na moučník s jablky je štrůdl. Jablečná náplň navoněná skořicí, doplněná rozinkami, vlašskými ořechy... jednoduše symbol podzimu. 


A těch variant na těsta, co existuje.... s listovým těstem, kefírovým, jogurtovým, pivním, tažený závin a určitě spousta dalších, které ani neznám. A vy určitě neznáte tuto mou novou "zdravější" variantu, kterou jsem během víkendu provoněla byt.. samozřejmě je bez bílé mouky, bílého cukru... Dokonce neobsahuje žádný cukr ani jiné sladidlo. Stačí Vám sladší jablka a netřeba zbytečně doslazovat. A taky netřeba recept dále okecávat, prostě ho zkuste, uvidíte, že i "zdravější" varianta je moc chutná...




Jablečný závin s kokosem


Těsto

  • 1 hrnek celozrnné mouky
  • 3/4 hrnku strouhaného kokosu
  • 1 hrnek domácího jablečného pyré
  • 50 ml olivového oleje

Náplň

  • nastrouhaná jablka
  • skořice
  • rozinky




V míse jsem promíchala mouku s kokosem, přidala jsem domácí jablečné pyré, olivový olej a zpracovala vláčné těsto. To jsem zabalila do potravinové fólie a dala odpočívat do lednice. 

Mezitím jsem jablka zbavila slupky, nastrouhala na plátky, zasypala skořicí. Těsto jsem si vytáhla z lednice a rozválela na pečícím papíru a přenesla na plech. Prostředek  těsta jsem pokladla pořádnou vrstvou jablek, posypala rozinkami, případně ořechy a opatrně zavinula. Dala jsem péct do předehřáté trouby na 160 stupňů zhruba na 30-40 minut. 



35 komentářů:

  1. Uloženo k vyzkoušení, jelikož po tomhle se u nás asi zapráší :))

    OdpovědětVymazat
  2. S receptem jsi mi udělala velkou radost....dlouho dobu mám chuť na štrůdl a doma plno jablek....tak jak bude chvíli ihned zkouším :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taky byl na mém seznamu pěkně dlouho, štrůdl je prostě klasika, co nikdy nezklame :-)

      Vymazat
  3. dalo by sa aj bez oleja? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. kvalitní olivový olej není zlo, naopak :-) ale možná by šlo přidat jablečné pyré místo oleje...

      Vymazat
  4. Mňam, paráda! :) Myslíš, že by se to jablečné pyré dalo nahradit něčím jiným?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. kelímek bílého jogurtu, pokud se nebráníš mléčným produktům...

      Vymazat
  5. Přistihla jsem se, že si vůbec neumím představit, jak to těsto může chutnat a jakou má asi konzistenci...každopádně s tím pyré se mi to moc líbí :-)

    OdpovědětVymazat
  6. strudly mam strasne rada <3 ostatne jako vsechno sladky :-P mozna se do toho dnes pustim :-* vypads to velice lakave

    OdpovědětVymazat
  7. Štrůdl miluju... ♥ A tenhle vypadá víc než dobře :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj, čím myslíš, že by se dal nahradit kokos? :-) Jinak krásný recept, o víkendu zkouším! Tamara

    OdpovědětVymazat
  9. Pekny vecer Luci, myslis, ze by se dal strudlik upect i v bezlepkove variante? Predem moc dekuji a peji ody na Tvuj blog ;-)! Anicka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. určitě, sama jsem chtěla udělat bezlepkový, ale jediná mouka, co jsem měla na skladě byla pšeničná celozrnná :-)

      Vymazat
    2. Super, moc dekuji za odpoved, vyzkousim treba kukuricnou a dam vedet ;-)!

      Vymazat
    3. budu ráda za odezvu :-)

      Vymazat
  10. Tak lákavé!!! Určitě vyzkouším :))

    OdpovědětVymazat
  11. Perfektni, normalni strudl sem nikdy moc nemusela. Tohle vypadá fakt skvěle :) Zkusím! :)

    OdpovědětVymazat
  12. Vypadá lahodně, škoda, že není vidět z boku. Záviny miluji zvláště jablečné.

    OdpovědětVymazat
  13. Pekla jsem, je to luxus....mňam. Díky za super recepty. Jana

    OdpovědětVymazat
  14. Úžasný blog :-) Nejvíc si mě potěšila posledním článkem. Všechny tvé TOP recepty musím vyzkoušet :-) Dneska se chystám na tento štrůdl, myslíš že bych mohla nahradit jablečné pyré mrkvovým. Mám kupované - Hamánek?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to jsem hrozně ráda, říkala jsem si, jestli není zbytečné opakovat se... ale asi ne :-) určitě jde nahradit, naopak zní to fakt zajímavě. Jen nevím, jak husté pyré máš, tak případně přidat mouku, kokos, aby ti těsto hezky drželo.

      Vymazat
  15. Ahoj, dnes jsem pekla již podruhé. Tentokát jsem použila ovesnou mouku, se kterou to bylo chuťově lepší, jen má těsto tendenci se rozpadat :)
    Každopádně děkuju moc za recept, i u mamky má úspěch a kupodivu cukr opravdu není třeba.
    Jinak místo pyré jsem dala najemno nastrouhaná jablka - myslíš že by to mohl být důvod rozpadání se?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to je jasný přece, jak jinak by těsto drželo? pyré má tady pojící funkci, to ti strouhaná jablka nesplní.

      Vymazat
  16. tak se pece, uvidime :). Pouzila jsem jogurt misto jablecneho pure a to testo nebylo zrovna na valeni, spis na rozmazani...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jestli to nebude tím jogurtem... dělám jen s pyré...

      Vymazat
  17. Prave jsem testo udelala dle ingredianci a taky ho mam spis treci nez valeci...pridam mouku a kokos a uvidime, chutove je ale uz testo dobre!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hmm tak to budu muset opět prubnout a případně updatovat recept, já s těstem neměla nejmenší problém, napadá mě jen, že by mohl být problém v tekutosti pyré, tam by bylo samozřejmě potřeba přidat více sypké směsi.

      Vymazat
  18. Tak vyzkoušeno, akorát jsem musela přidat více mouky, nejspíš to bude vážně tou tekutostí pyré, měla jsme ho docela "vodové", ale mouka vše spravila a je to ok :) Jsem zvědavá, jak bude chutnat, zatím se peče :)

    OdpovědětVymazat
  19. Závin jsem pekla včera podruhé ve dvou týdnech..V obou případech z dvojnásobné várky, přítel je v tomhle žravější :D První pokus jsem dělala přesně podle receptu, pyré jsem použila bio z Alnatury...no, chuťově super, ale štrůdl se nekonal, byly to dvě šišky plněné směsí :D těsto bylo spíše na roztáhnutí, ne na válení. Ale dalo se to nakrájet na širší proužky a dobře sníst, když si člověk dával pozor kde co padá :D včera jsem dala o čtvrtinu míň pyré, těsto jsem velice dlouho opracovávala, přidala navíc ještě dost mouky i kokosu...pak jsem to měla v lednici přes půl hodiny, pak znovu propracovat..a výsledek byl boží :) K jablkám jsem hodila i nakrájené švestky, bylo to moc dobé :-) nepekla jsme naposledy, díky za recept :)

    OdpovědětVymazat
  20. Závin mi vyšel na 100 % a první pokus.Namísto pyré jsem rozvařila 2 jablka až v nich nezbyla žádná voda.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)