Batátové nudle s dýňovou omáčkou, špenátem a sušenou šunkou

Mé lásce, cuketovým nudlím, pomalu ale jistě skončila sezóna. Jeden by i zaplakal, ale já ne... Nelenila jsem, dlouze pátrala.... A mám plnohodnotné náhradníky a ne jednoho. Dnes se s Vámi podělím o první z nich. 



Na ostatní si počkejte. A něco Vám řeknu, stojí za to... Nemůžu se dočkat :-)


Batátové nudle s dýňovou omáčkou, špenátem a sušenou šunkou (2 porce)

Inspirace: http://www.inspiralized.com

Nudle

  • 2 střední batáty (cca 400 g)
  • 1 lžička olivového oleje
  • sůl

Omáčka

  • 1/4 muškátové dýně
  • sůl, pepř
  • česnek
  • skořice
  • rostlinné mléko
  • špenátové listy
  • sušená šunka
  • vlašské ořechy


Muškátovou dýni jsem oloupala, nakrájela na drobné kostky, položila na pečícím papírem vyložený plech, dochutila solí, pepřem, skořicí, pokapala olivovým olejem a dala péct do předehřáté trouby na 30 minut. 

Batáty jsem oloupala, nakrájela pomocí škrabky na brambory na tenké plátky a poté nožem na proužky. Na kapce olivového oleje jsem nudle restovala do změknutí a odložila. Sušenou šunku jsem krátce restovala. 

Upečenou dýni jsem rozmixovala s trochou vody a mléka, dochutila jsem česnekem, případně solí, pepřem. Dala jsem ještě chvíli prohřát a přidala špenátové listy. Míchala jsem dokud nezavadly. Poté jsem přimíchala nudle a podávala posypané šunkou a vlašskými ořechy. 


2 komentářů:

  1. opět krása ,nestačím žasnout ,krásný podzimní jídlo :-) nevím ,jak ostatní ,ale já se rozhodně těším na další recepty :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Dnes tohle FANTASTICKÉ jídlo bylo k obědu. Ty suroviny se k sobě tak hodí! Určitě budu někdy dělat znovu!! Děkuji ti za tvůj blog! Denně mě inspiruješ!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)