Mrkvovo-tvarohové bulky

Původně jsem chtěla upéct něco sladkého na víkend, ale znáte to... co když nebude ráno chuť na sladké? Kolikrát řeším "obrovské" dilema, sladké, slané, sladké slané...? A rozuzlení? Šla jsem na to mazaně, pustila jsem se do bulek, které si snadno dáte ve sladké i slané variantě a všichni budou spokojeni :-) Nakonec jsem si pochutnala na bulkách s tahini, medem a rozvařenými jablky a sestra naopak se šunkou. Jak si je dáte Vy? :-)


Bulky jsou díky mrkvi a tvarohu vláčné, slunečnicová semínka a vločky zajistí křupavost a díky celozrnným moukám si ponechávají hutnost, tak typickou pro celozrnné pečivo. Kromě toho jsou neuvěřitelně syté, jeden kousek mi zajistil energii až do oběda...


Mrkvovo-tvarohové bulky

Inspirace: http://madkollektiv.dk


  • 1/2 kostky droždí
  • 1 lžička třtinového cukru
  • 300 ml vody
  • 130 g pohankové mouky
  • 220 g celozrnné pšeničné mouky
  • 1/2-1 lžička soli
  • 35 g ovesných vloček
  • 25 g slunečnicových semínek
  • 120 g strouhané mrkve
  • 1 vanička tvarohu


Začala jsem přípravou kvásku. Rozdrobila jsem si droždí, posypala cukrem, zalila trochou vlažné vody a pomocí vidličky promíchala. Nechala jsem vzejít kvásek. Mezitím jsem ve velké míse promíchala mouky se solí, vločkami, semínky. Přidala jsem nastrouhanou mrkev a tvaroh. Nakonec jsem přidala kvásek, opatrně promíchala, překryla čistou utěrkou a dala na teplé místo kynout alespoň na hodinu. Těsto jsem rozdělila na šest dílů a vytvarovala bulky, které jsem nechala kynout na plechu dalších 20 minut. Pekla jsem zhruba 45 až 60 minut na 180 stupňů. 


9 komentářů:

  1. Smiem sa spytat? Pouzili ste makky tvaroh alebo hrudkovy? Dakujem. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadaji skvele! Uz jsem nekolikrat delala tvoje lnene bulky v mikrovlnce, ale posilhavala jsem po novem receptu a ta kombinace mrkve a tvarohu se mi hrozne libi :)

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadají nádherně,ale na mě až moc zdravě :)) Ale opět krásný recept,.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. můžeš samozřejmě použít bílou mouku nebo aspoň část, jestli ti nechutná celozrnné pečivo :-)

      Vymazat
    2. Ahoj, muzes zkusit i nejake jiné, méně zdrave receptiky a levne varianty. Mrkni například na tento: https://youtu.be/BT1baau9sAg

      Vymazat
  4. Kde kupuješ ty super skleničky s víčkem? Jinak SUPER recept ;)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)