Jáhelno-bramborové plněné knedlíky

Zima se nám pomalu hlásí o svou vládu a s ní také přichází chutě na hutnější a sytější jídla. Říkám to pořád dokola, neodporuji jim. Nervu do sebe násilím kvanta salátů, prostě je přirozenější v tomto období jíst tepelně zpracovanou zeleninu ve formě krémových polévek, různě pečenou, rozmixovanou na pyré atd. A kdybych Vám mohla do toho mluvit, taky to nedělejte, jednoduše poslouchejte své tělo :-)




Chuť na plněné knedlíky se zelím dostanu jednou za uherský rok. Ale když už se do nich pustím, chci, aby byly z kvalitních surovin, které tělu něco dají. Proto jsem se vrhla opět na recept z mého oblíbeného Bioabecedáře...






Jáhelno-bramborové plněné knedlíky (7 ks)

Inspirace: H. Zemanová: Bioabecedář

Náplň
  • 1 lžička olivového oleje
  • 1 cibule
  • 100 g uzeného tofu
  • 1/2 lžičky soli
  • 1 lžíce sójové omáčky

Knedlíky
  • 50 g jáhel v suchém stavu
  • 125 ml vody na vaření jáhel
  • 125 g uvařených brambor
  • 100 g celozr. špaldové/pšeničné mouky
  • 1/2 lžičky soli
  • 1 vejce

Na lžíci olivového oleje jsem smažila cibuli nakrájenou na drobné kostičky do zlatova. Přidala jsem vidličkou rozmačkané tofu a dochutila jej solí a sójovou omáčkou, ještě chvíli jsem míchala a odstavila.

Na těsto jsem si uvařila jáhly ve vodě zhruba 20 minut a nechala vychladnout. K jáhlám jsem na jemno přistrouhala uvařené brambory, přidala jsem mouku, sůl, vejce a zpracovala v těsto. Rukama jsem tvarovala placičky, které jsem plnila směsí tofu a uválela jsem knedlíky. Vařila jsem je v osolené vodě, dokud nevyplavaly. 

Podávala jsem s červeným zelím a cibulkou.




23 komentářů:

  1. Všechny suroviny tu na to mám :)) Asi se do toho dneska pustím :D :))

    OdpovědětVymazat
  2. A já si myslela, že budou nasladko :D ale i tak musí být výborné, povedly se ti:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. samozřejmě si můžeš udělat sladkou variantu, fantazií se meze nekladou :-)

      Vymazat
  3. Hrozně se mi líbí zdravé variace na těžká jídla:) Na Biodožínkách jsem ochutnala žitné halušky a uzeným tempehem a zelím, skoro jsem nepoznala rozdíl od originálu!

    OdpovědětVymazat
  4. Wow, vypadají parádně. :P
    Knedlíky se zelím mám moc ráda.

    OdpovědětVymazat
  5. Hanka Zemanova je skvela, jeji bioabecedar mam taky a je to krasne cteni. Obcas si v tom ctu i pred spanim, je to takove prijemne povidani o surovinach, o zemedelstvi a korunovano recepty, ktere funguji :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Super inspirace, děkuji za ní:-) určitě se do knedliku pustim, krásné fotky:-).bára

    OdpovědětVymazat
  7. Šlo by místo spaldove mouky použít celozrnnou zitnou? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jasné, ale budou tvrdší. Špaldová je z celozrnných nejpodobnější "klasické bílé".

      Vymazat
  8. Sakryš to vypadá dobře. Myslíte, že by těsto drželo při sobě, kdybych použila bezlepkovou (např. jáhelnou) mouku?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. myslím, že nebude problém :-) klidně bych sáhla po pohankové...

      Vymazat
  9. Už jsem si koupila jáhly, u mamky na zahrádce vzala zelí, sice ne fialové, ale to je jedno. To zelí si jen povařila ve vodě? osolila? osladila? nebo jak? díky Míša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. restovala jsem na cibulce, dochutila jen solí, jablečným octem a třtinovým cukrem.

      Vymazat
    2. Tak už je mám v sobě, byly výborné, jen ta voda jak máš uvedné na ty knedlíky, tos myslela asi do těsta že, no tak té se mi zdálo moc, pač to bylo moc lepivé, tak jsem přidala ještě mouku a i tak to lepilo, tak jsem to neplnila a udělala jen knedliky a boke jsem si pak dala orestovanou cibulku se šunkou:))

      Vymazat
    3. jejda, v té vodě se jáhly jen vařily...

      Vymazat
  10. vypadá to luxusně! určitě zkusím :) díky za inspiraci :)

    OdpovědětVymazat
  11. Ďakujem za recept. Vyskúšané... Chutilo :-) Tie knedlíky by boli určite úžasné aj na sladko.
    www.kokosovyolej.net

    OdpovědětVymazat
  12. Naprostá dokonalost.....dnes jsem dělala k obědu pro celou rodinu (dle H. Zemanové) a všem náramně chutnalo, takže budu určitě opakovat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dneska jsem zkoušela. Jsou naprosto luxusní:) Děkuji za inspiraci

      Vymazat
  13. Dneska jsem dělala a musím říct....fakt luxus. Trochu špaldové mouky jsem nahradila žitnou...asi třetinu....měla jsem 8 knedlíčků, takže dvě porce. A vzhledem k tomu, že podle krevní skupiny bych se měla vyhýbat zelí, tak jsem si udělala "zelí" ze špagetové dýně, ochucené umeoctem. A v břiše mám jak v pokojíčku....mé chutě jsou plně uspokojeny :). Opravdu výborné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji za zprávu :-) špagetová dýně musela být výborná, někdy zkusím :-)

      Vymazat
  14. Dnes jsem si je udělala na sladko se švestkami, polité tvarohem (s medem a trochu stevie), sypané mletým makem a trochou rozdrcených conrflaků (aby to křupalo :D )

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)