Krabičkování.... Zapečené mrkvové těstoviny se šalvějí a kozím sýrem

Co ještě sbalit do krabičky? Těstoviny, těmi se nikdy nic nezkazí. Ale opět.... nejsou těstoviny, jako těstoviny. Můžete vzít, co najdete doma a jednoduše to zapéct, můžete udělat klasické šunkofleky nebo si s nimi můžete trošku vyhrát a udělat neskutečnou lahůdku a řekněme ne takovou nouzovku, za kterou bývají občas považovány.




Zkuste kombinaci žitných těstovin, karamelizované cibulky, mrkve, šalvěje, kozího sýra a parmazánu. Už jen tak napsané to zní moc dobře, natož když tohle celé voňavé taháte z trouby. Těžko se odolává, s těžkým srdcem jsem čekala do dalšího dne, ale nechtěla jsem být přece v práci bez jídla :-) ...




Tentokrát jsem těstoviny ani nepřendávala do plastové krabičky. Nechala jsem je vychladnout a jednoduše zabalila přímo v zapékací misce do potravinové fólie. 





Zapečené mrkvové těstoviny se šalvějí a kozím sýrem (2 porce)



  • 1 lžíce olivového oleje
  • 2 velké cibule
  • 1 lžička třtinového cukru
  • sůl
  • 1 lžíce balsamica
  • 2 střední mrkve
  • 100 g čerstvého kozího sýra
  • 1 lžíce parmazánu + na posypání 
  • pár lístků šalvějových lístků
  • 100 g žitných vrtulek či jiných těstovin



Nejprve jsem si oloupala cibuli a nakrájela ji na tenká kolečka. Na olivovém oleji jsem ji zpěnila, pocukrovala a nechala pár minut karamelizovat. Poté jsem ji osolila, pokapala octem a míchala zhruba 20 minut. Mezitím jsem si dala vařit mrkev do změknutí a těstoviny al dente. Slila jsem vodu, rozšťouchala mrkev a promíchala s cibulkou, Přidala jsem na kousky nakrájené šalvějové lístky kozí sýr, parmazán a uvařené těstoviny, ochutnala jsem a případně dosolila. Rozdělila jsem do zapékacích misek a na závěr posypala zbytkem parmazánu. Dala jsem zapéct do předehřáté trouby zhruba na půl hodiny na 180 stupňů. 





16 komentářů:

  1. Tvoje kombinace mě, milá Lucko, vždycky dostanou :) Máš úžasnou chuťovou představivost.

    OdpovědětVymazat
  2. Ty jo mňam dokonce se těším do školy ;D Hned běžím do kuchyně a nemohu se dočkat až zítra ochutnám :)))! Děkuju moc za tvé skvělé recepty :)!

    OdpovědětVymazat
  3. Ano, mrkev jsem vařila zhruba 20 minut, zatímco těstoviny jen asi 7 minut.

    OdpovědětVymazat
  4. vypadá to krásně, asi tenhle recept někdy využiju :) konečně už mám i malou pečící formičku, tak teď zapékám o sto šest:D

    OdpovědětVymazat
  5. No, vypadá to opravdu bezvadně! :))
    Mrkev i kozí sýr mám moc ráda. :P

    OdpovědětVymazat
  6. Předevčírem jsem si koupila tyhle minimističky a dnes je poprvé vyzkoušela.
    .
    A teď dost váhám, jestli si tohle jídlo nechat jako zítřejší pozdní oběd, nebo je vzít do školy a vytáhnout se před spolužáky :D (a riskovat rozbití mističek)

    OdpovědětVymazat
  7. Mohla bych se zeptat za kolik kupuješ kozí sýr?:)

    OdpovědětVymazat
  8. Vypadá to nádherně :))) Po jedné neblahé zkušenosti mám ke kozímu sýru nedůvěru, ale i tak mě to hrozně moc láká k vyzkoušení :))

    OdpovědětVymazat
  9. o niecom takom som este nepocula, ale znie to lakavo!

    Inak pozyvam na giveaway o GUCCI RUSH 75ml, tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2013/10/najlepsia-giveaway-ever.html

    OdpovědětVymazat
  10. úžasný blog, žasnu nad tvými recepty :-) můžu se zeptat, kde jsi pořídila tyto formičky? viděla jsem úplně stejné v kiku, ale měla jsem strach, že nebudou do trouby, nebylo na nich nic napsané.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nanu Nana, v Kiku jsou všechny ty bílé zapékací nádobky na pečení...

      Vymazat
  11. Já jsem udělala malou úpravu, jelikož nemám ráda chuť vařené mrkve - tak jsem ji nastrouhala najemno a orestovala spolu s tou karamelizovanou cibulkou (místo cukru jsem do ní dala med a datlový sirup, šel by ale určitě i javorový nebo agáve). Je to výborné, příště dělám z dvojité dávky.

    OdpovědětVymazat
  12. Kozí sýr nesnesu, myslíš, že by šel nahradit např. parmezánem? Děkuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, v receptu píšu čerstvý kozí sýr, tzn. takový ten mazlavý, proto bych sáhla po kravském čerstvém sýru.

      Vymazat

Děkuji za komentář :-)