Pečená čokoládovo-řepová ovesná kaše s lískovými ořechy

Myslím, že dýní na blogu i na webu Štamgast a Gurmán bylo až až. Ale nezaručuji, že se tu ještě neobjeví. Znáte to... člověk míní, život mění. Nikdy nevím, co mě napadne, na jaký zajímavý recept narazím. A co když bude tak dokonalý, že mi to prostě nedá a budu se muset s Vámi o něj podělit. To bylo přece nebylo hezké tajit a syslit si pro sebe recept na nějakou lahůdku... Navíc, doma čeká ještě jedna domácí paní Hokkaido a není zcela jasno, jaký bude její osud...





Řekněte mi, kdo by neznal pečenou ovesnou kaši? Troufám si říct, notoricky známá klasika. Ano, ale nemusí být. Co takhle použít místo ovoce červenou řepu, doplnit ji kvalitní hořkou čokoládou, ještě pro kakaovější chuť kakaový prášek, a aby hezky křupala s každým soustem lískové oříšky.... to je ona...






Pečená čokoládovo-řepová ovesná kaše s lískovými ořechy (3 - 4 porce)


  • 1 hrnek ovesných vloček
  • 3 lžíce kakaového prášku
  • 40 g kvalitní hořké čokolády (99% Lindt)
  • 50 g lískových ořechů
  • 1/2 střední červené řepy
  • 2 lžíce medu
  • 1 lžíce chia semínek + 3 lžíce vody
  • 1 hrnek ovesného mléka






Nejprve jsem promíchala chia semínka s vodou a dala odpočívat do lednice. V míse jsem si promíchala vločky s kakaovým práškem, nalámanou čokoládou, lískovými ořechy. Přistrouhala jsem červenou řepu, přidala med, chia semínka a mléko. Vše jsem důkladně promíchala a nalila do nádoby vhodné na pečení. Tentokrát jsem použila chlebíčkovou formu. Pekla jsem v předehřáté troubě zhruba 40 minut na 180 stupňů.



Recept naleznete i zde


12 komentářů:

  1. Teda, u tohodle si fakt nedokážu představit, jak to asi chutná :)

    OdpovědětVymazat
  2. Taky si neumím představit tu kombinaci chutí...ale vzhledově vypadá nádherně :)

    OdpovědětVymazat
  3. tak toto vyzerá neskutočne chutne, myslím, že to musím vyskúšať! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak ta je boží, nejdříve jsem myslela, že budeš vločky a řepu vařit, ale tohle vypadá jednodušeji :) myslíš, že chut by byla rozdílná? a místo chia gelu normálně vejce, když je nemám, že?
    a řepa a čokoláda je skvělá kombinace, s babičkou jsme pekly takovou buchtu ještě s ořechy a byla to hrozná dobrota.

    OdpovědětVymazat
  5. Vločky mám ráda, ale nemusím řepu a lískové ořechy...

    OdpovědětVymazat
  6. Repu mám, no keďže som tento týždeň objavila v mojich vločkách nových nájomníkov a zatiaľ sa nedopracovala ku kúpe nových, bude musieť recept počkať :( inak by som kašu už vyťahovala z rúry..

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadá naprosto božsky. ♥ :P

    OdpovědětVymazat
  8. Tak tomuhle říkám originalita ♥

    OdpovědětVymazat
  9. Vypadá to úplně dokonale, když si to představím bez řepy, mám pocit, že to půjdu zkusit hned teď :)))

    OdpovědětVymazat
  10. Tak tohle je naprosto božská záležitost ;)

    OdpovědětVymazat
  11. Super,mám v lednici červenou řepu a nevím co sní,takže hned večer se na to vrhnu a bude super obměna na snídani :-) !!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)