2. narozeniny

Tramtadadá.... Moje miminko, čtěte blog, slaví druhé narozeniny... neuvěřitelné, jak ten čas letí. Neuvěřitelné, kolik Vás sem denně chodí, komentuje recepty, píše mi emaily, na Facebook, Instagram. A já Vám za to děkuji. I Vy, Vaše přízeň je tím hnacím motorem, který mě postrkuje dál a nutí mě denně sem nakukovat, pouštět si pusu na špacír, shánět nové dekorace na focení, knížky, inspiraci atd. Blog už není jen koníček, ale pořádný kůň. 





Loni, po roce blogování, jsem se pustila do velkého shrnutí, letos mi to přišlo jako nošení dříví do lesa, když se shrnovalo za rok 2013. A tak, co by to bylo za narozeniny bez dortu, ten musí mít přeci každý oslavenec. Budiž důkazem tento recept, že dort lze udělat i zdravěji :-) A snad jím potěším jednu čtenářku, která si právě psala o nějaký "zdravý" recept na narozeninový dort. Dort je hodně kořeněný, krásně měkučký a víte, co je na něm nejlepší? Ten krém, ten je! Použila jsem výjimečně vejce, ale možná budou fungovat i chia semínka s vodou. Určitě budu ráda, pokud by někdo zkoušel, za komentář :-)



Kořeněný kakaový dort s kešu krémem

Inspirace: http://www.season2seasoneating.com

Korpus

  • 100 g ovesné mouky
  • 100 g mletých mandlí
  • 1 lžička prášku do pečiva bez fosfátů
  • 3 lžíce kakaového prášku
  • 3 lžičky třtinového cukru
  • 1 lžička skořice
  • 1/2 lžičky hřebíčku
  • 1/2 lžičky nového koření
  • 1/2 lžičky kardamomu
  • špetka soli
  • 1/2 hrnku jablečného pyré
  • 1/2 hrnku ovesného mléka
  • 2 lžíce medu
  • 1 lžíce melasy
  • 1 lžíce kokosového oleje
  • 1 lžička vanilkového extraktu
  • 2 vejce

Krém

  • 1 hrnek kešu
  • 1/4 hrnku filtrované vody
  • 2 lžíce medu


Na noc jsem si dala namočit kešu ořechy. Následující den jsem slila vodu, přesypala do vysoké nádoby, zalila filtrovanou vodou, dochutila medem a rozmixovala v co nejhladší krém. Dala jsem jej odpočívat do lednice a mezitím se pustila do korpusu.

Ve velké míse jsem si smíchala ovesnou mouku s mandlemi, práškem do pečiva, kakaovým práškem, cukrem, koření a špetkou soli. V menší misce jsem prošlehala jablečné pyré s mlékem, medem, melasou, rozpuštěným kokosovým olejem, extraktem a vejci. Tekutou směs jsem vlila k sypké a zpracovala v tekutější těsto. To jsem vlila do pečícím papírem vyložené koláčové formy. Dala jsem péct do předehřáté trouby na 180 stupňů na 25 minut. 

Poté jsem nechala korpus vychladnout, opatrně vyjmula z formy a až zcela vychladlý jej překrojila, promazala necelou polovinou kešu krému, zbytkem jsem pomazala povrch dortu. Dort jsem skladovala v lednici a před podáváním sypala kakaovým práškem.   




27 komentářů:

  1. Vše nejlepší k 2. narozeninám tvého "drobka" :)) Věřím, že to je opravdu skvělý pocit, když člověk dokáže inspirovat tolik lidí :), jen tak dál! Dort vypadá moc krásně :)

    OdpovědětVymazat
  2. Taky přeju všechno nejlepší :) ať se jen daří a máš stále chuť psát, vařit a fotit :)

    OdpovědětVymazat
  3. gratuluji k narozeninam, jsem rada, ze jsem tento blog objevila, protoze patri mezi moje nejoblibenejsi;o), skvely recepty, krasne napsany a dokonaly fotky - jen tak dal;o)

    OdpovědětVymazat
  4. Taky se připojuji ke gratulacím :) Většinou tu najdu nápad na snídani,oběd i večeři :D Díky!

    OdpovědětVymazat
  5. Moc gratuluji k dalším narozeninám. Ať je jich ještě co možná nejvíc :)

    A dost vypadá úžasně, už začínám uvažovat nad jeho realizací :)

    OdpovědětVymazat
  6. Všechno nejlepší blogu! Co bychom bez tebe dělali :-) Dort vypadá krásně :)

    OdpovědětVymazat
  7. Gratuluji tobě i tvému miminku, které zbožňuji čím dál víc.
    Přeji spoustu chuti k jídlu i psaní :)

    OdpovědětVymazat
  8. Také moc gratuluji, jste úžasně inspirující a chodím sem každý den a nejen to, pravidelně podle vás vařím, takže moc děkuji a jen vydržte a vařte, piště a foťte dál. :o)

    OdpovědětVymazat
  9. to už je doba! :))) super! vše nejlepší do dalších let spolu s námi

    OdpovědětVymazat
  10. Počet čtenářů a všech komentujících je zasloužený. Připadám si tady jako v ráji, a už se jednou těším na tvou vlastní kcuhařku! Dort vypadá úchvatně, kešu krém by mě opavdu nenapadlo udělat. Výborný nápad :)

    OdpovědětVymazat
  11. Hodně úspěchů a všechno nejlepší, a díky za další zajímavý recept:)

    OdpovědětVymazat
  12. Moc gratuluji, tvého drobečka mám moc ráda:)

    OdpovědětVymazat
  13. Tak to gratuluju k narozeninám!
    A dort vypadá božsky!

    OdpovědětVymazat
  14. Myslím že oslavenec by měl radost :D doufám, źe bude takový narozenin ještě hodně, moc ráda sem chodím pro inspiraci !!! (Tŕeba tvoje hrušky v moštu jsem dělala na vánoce rodině a všichni mi je chválí ještě teď !! ^^) máš to vždycky tak krásně jednoduché, a to já ráda :)

    OdpovědětVymazat
  15. Přeji vše nejlepší tomu nejlepšímu blogu na zdravé recepty, co existuje!!!! Už jsem díky němu vyzkoušela tolik dobrot, že by se nedaly ani na prstech jedné ruky spočitat. Happy B-day :*

    OdpovědětVymazat
  16. Krásné narozeniny! Přeji Tobě i tvému blogu, ať jste pořád tak fajn a máte nekonečnou inspiraci těch báječných receptů! Ať sedaří

    OdpovědětVymazat
  17. gratuluju a děkuju za tvůj blog! Ať ti to jde pořád tak dobře jako doteď, né-li lépe :)

    OdpovědětVymazat
  18. No ten je parádní :) až bude nějaká oslavička, určitě se inspiruji.
    A všechno nejlepší blogu i Tobě, ať se daří! :-)

    OdpovědětVymazat
  19. Tvůj blog mám moc ráda a byť jsem ve vaření i pečení teprve začátečník, už jsem se do pár receptů od pustila a často si sem teď chodím pro nápady, co nového zkusit :) Tak ať tě to dál baví, protože nás to baví velmi!

    OdpovědětVymazat
  20. Také se přidávám ke gratulaci!! Vyzkoušela jsem už od Tebe dost receptů a dost bych jich chtěla ještě vyzkoušet :-) nikdy mě žádný nezklamal a vždycky se těším na nový recept :-) a dortík vypadá taky božsky , určitě vyzkouším až bude příležitost :-)

    OdpovědětVymazat
  21. Tak doufám, že tu tvoje mimonko ještě dlouho bude v plné funkčnosti s neustále skvělými recepty :P Gratuluju autorce k tomuhle pokladu! :P

    OdpovědětVymazat
  22. všem mnohokrát děkuji za přání, s Vaší podporou mě život s mým miminkem jen tak nepřejde :-)

    OdpovědětVymazat
  23. chci se jen zeptat, pekla jsem tento dort podle všeho receptu a stalo se mi že i po 30 minutách v toubě byl korpus takový lepivý,vlhký. Tak se chci zeptat jesli ta konzistence má tak být? Jěště mě napadlo jestli to není tím že jsem použila špaldovou mouku a do receptu jsem nedala melasu.
    děkuji za odpověď

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. těžko říct, nerada vynáším soudy takhle na dálku, když výsledné dílo nevidím. Konzistencí rozhodně nebyl dort jako suchá buchta, ale že by byl mokrý, to zas ne... Nemyslím, že by špaldová mouka či absence melasy vadila.

      Vymazat
  24. Dobrý den,
    vím, že jste dort pekla již poměrně dávno, já jsem ho pekla před dvěma týdny a bal strašně tuhý. Na Vaší fotce vypadá nadýchaně - můj byl pravý opak. Recepturu a postup jsem přesně dodržela, jenom mouku jsem si z vloček umlela v mixéru a nekoupila hotovou. Nevíte náhodou, kde by mohl být zádrhel? Na fotkách vypadá neodolatelně...
    Přeji hezký den!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, děkuji za dotaz. Mám zkušenost, když použiji moc tekuté složky vůči sypké, pak korpus nebývá tak nadýchaný. To je asi jediný důvod, co mě napadá.

      Vymazat

Děkuji za komentář :-)