Čočkovo-kroupový salát s avokádovým dresinkem

Pomalu to vypadá, že moje krabičková rubrika vyšuměla do ztracena. Ne, ne, ne... jen nebyly vhodné podmínky. O Vánocích se toho moc nenakrabičkuje, spíše si užíváme tepla domova, rodiny, známých a samozřejmě i výborného domácího jídla. A po Novém roce nastává ta největší noční můra, jo přeháním, ale nenávidím období po Vánocích... všechno hezké, ta pohoda, klid je pryč a naopak je se vše halí do šedé, světla je málo, brzy tma, valí se jen kvanta skript, zkoušek, nervů, málo spánku, vyčerpání... určitě to znáte. V tomto období nevystrkuji nos z domu, nepočítám cestu na zkoušku, natož krabičky... Ale práce se ani tak neptá, proto sem tam nějakou tu krabičku vyvenčím. 




Úžasným pokrmem, který věřím, že vyčaruje úsměv na tváři, je tento salát z nové Albertovské kuchařky. Ano, testuji kuchařku k další recenzi. Už mám pár receptů na kontě, tak aspoň něco málo z ní a během víkendu snad nějaká moudra ke knize vytvořím. 

Salát jsem si krapet upravila k obrazu svému. Ale kdybyste se chtěli držet originálu, přidejte do dresinku bílý jogurt a kysanou smetanu a salát navíc doplňte kozím sýrem, mně chutnala tato veganská verze. 



Čočkovo-kroupový salát s avokádovým dresinkem (2 porce)

Inspirace: Albert kuchařka Spolu u stolu


Salát

  • 80 g ječných krup
  • 80 g čočky
  • hrst mandlí
  • hrst rukoly

Dresink

  • 1/2 avokáda
  • 1 lžíce olivového oleje
  • sůl, pepř
  • šťáva a kůra z bio citrónu


Čočku jsem si přes noc namočila. Stejně tak si můžete kroupy namočit pro lepší stravitelnost, v tom případě kroupy další den propláchněte, zalijte vodou a vařte pod pokličkou asi 15 minut.

Já je nenamáčela, jen jsem je opražila na lžíci olivového oleje pro lepší chuť. Poté je zalila vodou, přikryla pokličkou a nechala vařit asi půl hodiny, dokud se voda nevypařila. Čočku jsem přecedila, propláchla, zalila čerstvou vodou a uvařila doměkka. Doporučuji přidat různé bylinky, či mořskou řasu pro lepší stravitelnost. Uvařené kroupy a čočku jsem si promíchala spolu s rukolou, posypala mandlemi a doplnila dresinkem. Na dresink jsem si rozmixovala zralé avokádo s olivovým olejem, solí, pepřem, citrónovou šťávou a kůrou.



7 komentářů:

  1. tak to je parada:) pred mesicem jsem nahodne objevila Vas blog a musim rict, ze jsem si vypestovala peknou "zavislost" na Vasich receptech..... dekuju, ze delate to co delate a ja mam inspiraci co rodince uvarim:) mejte krasny den:) Petra ( jeste otazku..... ty nudle z mrkve delate skrabkou ? nebo jak? dekuju:) )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ano, stačí na to dobrá škrabka, která zvládne takové tenké proužky. Mně se osvědčila od Tupperware, třeba s ikeáckou se mi pracuje špatně, ale záleží...

      Vymazat
  2. Dobrý den,
    vypadá to skvěle, určitě vyzkouším. Mohu se zeptat, kde jste sehnala ty úžasné talíře???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mám je od Ježíška, takže bohužel neporadím :-(

      Vymazat
  3. připojuju se k předchozímu komentáři, kromě jídla vypadají skvěle i ty talíře :D

    OdpovědětVymazat
  4. Hodně zajímavé propojení chutí a klasických českých surovin s exotiikou. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Sice nekrabičkuju, ale recept určitě vyzkouším! Vypadá moc dobře!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)