Krabičkování...Brokolicový salát s avokádem a uzeným lososem

Nejsem vegan, ani jiná škatulka. I když jsem přesvědčena, že konzumace mléčných produktů a masa je obecně zbytečně  a opravdu hooodně přeceňovaná, ale to by bylo na dlouhou debatu, ráda si jednou za čas dám i něco z této kategorie, třeba uzeného lososa, mňam. Je prostě supr v každé podobě, sushi, salátech, na pečivo nebo v tomto novém brokolicovém salátu. 




Co Vám budu povídat, je to bleskovka, žádné vaření brokolice, jednoduše ji nakrájíte na co nejmenší kousíčky nebo nastrouháte, promícháte s dalšími surovinami, dresinkem a voilá úžasný pokrm je na světě, jako stvořený do krabičky. Navíc díky krémovému dresinku brokolice krásně zvláční, zatímco bude odpočívat v krabičce, a opravdu není třeba ji nijak tepelně upravovat a díky tomu si zachová maximum prospěšných látek... no nekup to.


Brokolicový salát s avokádem a uzeným lososem

(cca 2 porce)



Salát
  • 1 košťál brokolice
  • 1 červená paprika
  • hrst černých oliv
  • 100 g uzeného lososa
Dresink
  • 1 avokádo
  • šťáva z citrónu
  • 1 lžíce olivového oleje
  • 1 lžíce vody
  • 1 stroužek česneku
  • sůl, pepř


Omyté růžičky brokolice jsem si nakrájela na co nejdrobnější kousky, případně je můžete nastrouhat na struhadle či krátce rozmixovat. Kdo by měl strach ze syrové brokolice, může je krátce povařit. Přidala jsem nadrobno nakrájenou papriku, černé olivy, natrhaného lososa. Promíchala s dresinkem, na který si rozmačkala zralé avokádo s citrónovou šťávou, olivovým olejem, vodou, česnekem, solí a pepřem. Případně můžete dresink rozmixovat. Rozdělila jsem na talíře a podávala.


7 komentářů:

  1. zrovna dneska jsem dojedla poslední kousek z brokolice :D brokolici miluju...zkoušela jsem tvoje brokolicové pesto a bylo luxusní (ještě mám trošku v ledničce ;) ) Co nejdřív ale nejspíš zavítám pro další brokolici a vyzkouším tenhle salát...jsou tam samé dobroty které mám ráda (brokolice, avokádo, olivy, losos...mňam :)

    OdpovědětVymazat
  2. nom, nom, nom, to musím vyzkoušet, vypadá to eňo, ňůňo :))
    www.hejbnikostrou.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Hmm tak takhle bych mohla využít brokolici co mám zrovna v lednici :)

    OdpovědětVymazat
  4. Syrovou brokolici mám stejně radši, než vařenou :) A musím říct, dneska jsem si trochu víc projížděla blog, včetně komentářů a tak (odsouvám poslední mapu, co mám udělat do školy) a musím říct, že máš můj obdiv, máš teda svatou trpělivost! Já bych za některé dotazy už asi musela rozmlátit všechno kolem sebe... to ti lidi nikdy nebyli v kuchyni??? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. díky moc za tento komentář, upřímně nad některými dotazy si musím protřít oči, jestli to pisatel myslí opravdu vážně... třikrát si zopakuji že třeba vaří poprvé, i když některé otázky jsou opravdu do nebe volající, to už snad ani není o zkušenostech jako o selském rozumu... a pak teprve odpovím, až se mi vrátí tlak na normální hodnoty, Snažím se být pořád slušná, tak snad se aspoň v rámci možností daří :-)

      Vymazat
  5. Super recept! Miluji brokolici, jím ji skoro každý den:D, určitě vyzkuším!:)

    OdpovědětVymazat
  6. Brokolice je až zázračná potravina, mám ji hrozně ráda :) a uzený losos? to je pohádka :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)