Řepovo-mrkvový krém se slanou granolou

Že musí být granola jen sladká? A to řekl kdo? Blbost, zkuste slanou. Původně jsem byla i já trošku skeptická, prostě granola má být sladká, vonět po skořici, vanilce, medu, perníkovém koření, javorovém sirupu, citrónové, pomerančové kůře. Má se sypat na smoothie, míchat s ovocným pyré, zalít rostlinným mlékem, to je ta správná snídaně, ta správná granola... Ale kdepak, jako není jediná pravda, není ani jediná granola dobrá.



Můžete uvařit ten nejobyčejnější zeleninový krém, prostě jen orestovat cibulku, nějakou tu zeleninu, zalít vodou, či vývarem, dochutit kořením, bylinkami, rozmixovat... ale jakmile polévku posypete granolou, získá  pokrm úplně jinou dimenzi.

Prosím, berte to jako tip. Není napsané, že musíte vařit řepový krém, obzvlášť pokud řepě neholdujete. Zkuste brokolicový, celerový, mrkvový, dýňový, pórkový, fenyklový, pastinákový... a co já vím, jaký ještě... vymýšlejte, hrajte si s kořením, bylinkami, zkrátka co Vám chuťově ladí. Já bych třeba k dýňovému krému udělala granolu s dýňovými semínky, vlašskými ořechy a šalvějí. K rajčatovému neodmyslitelně patří bazalka, pak třeba piniové oříšky, mandle. Mrkev si krásně ladí se zázvorem, pomerančem, proto se nebojte jím dochutit granolu. Vaření je hra, tak si ji užívejte :-)



Řepovo-mrkvový krém se slanou granolou (2 porce)

Inspirace: http://www.drumbeets.com

Polévka
  • 2 menší červené řepy
  • 2 střední mrkve
  • 2 lžíce balzamikového octa
  • 1 lžíce olivového oleje
  • 1 menší cibule
  • 2 stroužky česneku
  • 1/2 l vody/vývaru
  • kousek čerstvého zázvoru
  • špetka kajenského pepř
  • sůl
Granola
  • 1/4 hrnku ovesných vloček
  • 1/4 hrnku pohanky
  • hrst lískových ořechů
  • hrst slunečnicových semínek
  • 1/2 lžičky zázvoru
  • špetka kajenského pepře
  • 1/2 lžičky soli
  • 1 lžíce olivového oleje

Červenou řepu a mrkev jsem si důkladně omyla, kdo chce, může zbavit slupek. Nakrájela jsem zeleninu na menší kousky, vložila na pečícím papírem vyložený plech, osolila a pokapala balzamikovým octem. Na granolu jsem si promíchala ovesné vločky s pohankou, lískovými ořechy, slunečnicovými semínky. Dochutila jsem sušeným zázvorem, solí, pepřem, olivovým olejem. Vše jsem důkladně promíchala. Na druhou polovinu plechu jsem k zelenině přidala granolu a dala péct. Občas jsem promíchala a dávala pozor, abych nespálila ořechy a semínka. Granolu jsem asi po 30 minutách vytáhla a zeleninu pekla dalších 15 minut. 

Těsně před vytažením zeleniny z trouby jsem dala cibuli restovala na lžíci olivového oleje, na minutu jsem přidala stroužek česneku nakrájený na tenké plátky. Jakmile začal česnek vonět, přidala jsem pečenou zeleninu, krátce promíchala a zalila vodou, můžete použít i vývar. Stáhla jsem plamen, přiklopila pokličkou a nechala chvíli probublávat. Na závěr jsem dochutila zázvorem, solí, kajenským pepřem, česnekem a rozmixovala na hladký krém. 

Krém jsem rozdělila do misek, posypala granolou a podávala.






4 komentářů:

  1. Řepu miluji, takže ihned píšu do receptáře! :))

    OdpovědětVymazat
  2. Ha! Zrovna dneska jsem si koupila řepy a mrkve, tak to možná padnou na tohle.

    OdpovědětVymazat
  3. Dneska jsem polévku vařila, je vynikající! Doporučuji :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)