Avokádové truffles

Už marně dumáte, čím potěšíte 14. února svou drahou polovičku? Snad nikoho nejde urazit něčím sladkým, co jste navíc sami vyrobili. To, že jste do toho dali kus sebe, dělá z dárku něco tak hezkého, že jej musí zbožňovat i ten, kdo běžně sladké moc nevyhledává. Mně osobně Valentýn nic neříká, své blízké mám ráda celý rok, přesto je to pro mě bezva záminka, proč vytvořit něco jako stvořené pro tento den zamilovaných. Kecám, stejně bych truffles udělala. Na seznamu je mám už pěkně dlouho. Ale snad je teď ten pravý čas na jejich odhalení, tramtadadá...





Představuji Vám asi ty nejlepší kuličky, které jsem kdy vytvořila. Možná by za jiných okolností svedly velmi vyrovnaný boj s těmito kokosovo-citrónovými, ale aktuálně, když se mi rozpouští v puse, jsou mým žhavým favoritem. Takže, ať už jste odpůrci či stoupenci tohoto svátku, udělejte si tyto truffles, jsou naprosto boží. Pokud milujete avokádový pudink či smoothie, budete víc než nadšeni, to Vám garantuji :-)

Receptů na tyto kuličky je plný net, já Vám dnes přináším svoji verzi, která zachutnala mně...



Avokádové truffles (15 ks)


Truffles
  • 1 opravdu zralé avokádo
  • 1 lžička vanilkového extraktu
  • 1 lžíce burákového másla
  • 1 lžíce kokosového oleje 
  • 1 lžíce medu/datlový sirup, melasa aj.
  • 4 lžíce kakaového prášku
  • 1 lžíce kakaových bobů
  • 100 g mletých lískových ořechů

Na obalení
  • kokos
  • kakaový prášek
  • mleté ořechy


Avokádo jsem si přepůlila, vydlabala a rozmixovala s extraktem,  burákovým máslem, kokosovým olejem, medem, kakaovým práškem, boby a mletými ořechy. Vzniklou hmotu jsem dala ztuhnout asi na hodinu do mrazáku, aby se s ní lépe pracovalo. Pak už jen pomocí rukou tvarovala kuličky a obalovala v kokosu, kakaovém prášku a mletých ořechách. 

Kuličky jsou takové mazlavější. Možná budete během přípravy pochybovat, že budou držet pohromadě, ale neklesejte na mysli, v lednici krásně ztuhnou a Vás čeká úžasný chuťový zážitek.




30 komentářů:

  1. No, tvoje recepty mě opravdu dostávají. Miluju je. :) moc pěkný! Vypadá to famózně!

    OdpovědětVymazat
  2. Ach, proč jen nemám ráda avokádo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ani ve sladké verzi? není to typická avokádová chuť, mně všechny kakaové krémy s avokádem připomínají termix

      Vymazat
    2. Je pravda, že na sladko jsem ho ještě neměla... A Termix já ráda :)
      Tak pokoupím spolu s kokoolejem a boby :)

      Vymazat
    3. Tak jsem udělala a hlásím, že avokádo na sladko je moc dobré :) Místo oříšků jsem dala kokos a myslím, že by to klidně šlo i bez kakaových bobů.
      .
      Díky za recept, přijde mi to skoro až neuvěřitelný, že jsem udělala čokoládový bonbón bez smetany, másla a dokonce bez čokolády :)

      Vymazat
  3. Miluju avokádo :) a ty truffles vypadají víc než dobře :)

    OdpovědětVymazat
  4. Nemám kakaové boby, budou tam moc chybět?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a já myslela taky ,že to půjde bez toho....takže rychle sehnat ať můžu zkusit :-)

      Vymazat
    2. třeba ano, ale nezkoušela jsem, takže nemůžu zaručit, měla bych strach, že nebudou držet. Možná kdyby se přidaly ořechy... ale je škoda se ochuzovat o úžasné vlastnosti kakaových bobů :-)

      Vymazat
  5. Kde sehnat kakaové boby?:)

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadá to fantasticky. Před 3 dny jsem objevila váš blog a od té doby, vždy když moje mimino spí, ho projíždím směrem zpět a ukládám recepty. Nemůžu se dočkat, až je vyzkouším. Tento také. Mohu mít ještě dotaz, kam na ten talíř? Ten totiž vypadá také fantasticky :) Díky. Alena

    OdpovědětVymazat
  7. udělala jsem směs bez kakaovejch bobů a teprv pak si četla komentář o tom, že truffles bez nich nebudou držet. ale překvapivě šly hezky tvarovat a i teďka drží. takže podle mě to jde i s absencí bobů.

    luci, jsou úžasný. stejně jako všechny jinačí recepty, kt. jsem od tebe vyzkoušela. děkuju, že jseš :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. super, děkuji za feedback :-) a taky za milý komentář, potěšil :-)

      Vymazat
  8. Ty rozhodně nebudou na štědrovečerním stole chybět :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Mám tady pár najitých receptíků na vánoční dobroty, ovšem ve většině jsou lískáče. Já mám doma velkou zásobu mandlí a kešu ořechů. Myslíš Luci, že by bylo možné místo lískáčů použít mandle a kešu, nebo by to bez nich nebylo vonco...? Díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. omlouvám se za pozdní odpověď, mandle či kešu poslouží stejně dobře.

      Vymazat
  10. Právě dokončeno dle původního receptu a jsou výborné! Pro jistotu jsem koupila další 4 avokáda :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. wau, tak to mám radost :-)

      Vymazat
    2. :-D další várku zkusím z kešu oříšky. První už je téměř fuč a to jsem na ni prosím pěkně sama. Manžel ochutnal jen pár a to už jsem ho plácala po rukách, aby nám něco zůstalo. Tajně na ně chodím do lednice :-D

      Vymazat
  11. Truffles jsou vyborne. Muj pritel ani nepoznal, ze obsahuji avocado. Dekuji za recept.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to je nejlepší, chlapi ani nemusí vědět, jak jedí zdravě :-)

      Vymazat
  12. Chci se zeptat, ten kakaový prášek má být nepražený? Nebo klasický? Já totiž poprvé použila nepražené kakao a i ty boby a vůbec nám kuličky nechutnaly a nebyly sladké :-( museli jsme je namáčet do kakaových povidel, abychom je snědly :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. osobně mi nepřijde nepražený prášek horší než klasický. Ono bude spíš záležet, jak moc obecně sladíte. Samozřejmě lze množství sladidla upravit.

      Vymazat
  13. výborné, chuťovo dokonalé. Vymenila som arašidové maslo za tahini a super.
    ďakujem za recept

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)