Mrkvová granola

Stalo se už takovou tradicí, že jednou za čas, dejme tomu měsíc, dva, vyrábím domácí granolu, pokaždé jinou. Nekupuji hotové musli, ani Mixit. Opravdu nemám nějakou markantní spotřebu, třeba ve srovnání s burákovým máslem ehm. Jen si občas dopřeji jako posypátko ovocného salátu, smoothie misky, a abych se přiznala, občas mi chutná jen tak nabrat lžíci a zabořit, a výjimečně to není máslo hmm. Taky občas vybírám oříšky jak veverka, i když se tuto neřest snažím minimalizovat, protože pak už mi granola, tedy pomalu samotné vločky dvakrát nejedou. Ach ty zlozvyky...




S poslední bezkonkurenční vanilkovou granolou jsem se už před nějakým tím pátkem rozloučila, a tak nezbylo než vymyslet nějakou novou, třeba inspirovanou carrot cakem... A co do ní neodmyslitelně patří? Mrkev, pekanové, vlašské ořechy, rozinky, v mém případě tentokrát sultánky, spousta skořice, a jako bonus vanilkový olivový olej, který hravě nahradí klasický olivový olej doplněný domácím vanilkovým extraktem či samotná vanilková dřeň. Pohanku si nechávám jednoduše přes noc namočit, přecedím a přidím ke směsi.




Mrkvová granola

  • 2 hrnky ovesných vloček
  • ½ hrnku aktivované pohanky
  • 50 g drcených lněných semínek
  • 50 g pekanových ořechů
  • 50 g vlašských ořechů
  • 50 g mandlí
  • 50 g sultánek
  • 1 lžička skořice
  • ½ lžičky sušeného zázvoru
  • 1 střední mrkev
  • 2 lžíce melasy
  • 2 lžíce vanilkového olivového oleje


Ve velké míse jsem smíchala ovesné vločky s pohankou, lněnými semínky, pekanovými, vlašskými ořechy, mandlemi, sultánkami, skořicí a sušeným zázvorem. Do menší mísy jsem najemno nastrouhala mrkev, přidala melasu, olivový olej a tuto tekutou směs jsem přilila k vločkám a důkladně promíchala. Rozprostřela jsem na plech vyložený pečícím papírem a dala péct do předehřáté trouby na 170 stupňů asi na 30 minut. Občas jsem promíchala a kontrolovala, aby se oříšky nespálily. Granolu jsem nechala vychladit a uložila do skleněné nádoby.




5 komentářů:

  1. granolu som ešte nerobila, tak musím skúsiť :)
    COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  2. S mrkví jsem to ještě nezkoušela, ale vypadá to moc dobře :)) Zkusím to :))

    OdpovědětVymazat
  3. mňam! na granolu jsem zatím moc velký lenoch, stačí mi vločky :D ale jednou to musím překonat!:)

    OdpovědětVymazat
  4. vypadá to krásně! musím se hecnout a také se do granoly pustit :)

    OdpovědětVymazat
  5. Domácí granola je opravdu nejlepší! A ta tvoje mrkvová mě dostala! Skvělý nápad! Díky!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)