Kořeněná petržel

I foodblogeři jsou jen lidi. Věřím, že nebudu jediná, když půjdu s kůži na trh a řeknu, že se mi prostě občas vařit natož píct nechce, fakt ne. Možná to bude znít až paradoxně... Je to moje největší zábava, zalezu si do kuchyně a ožívám, tvořím, aranžuji, fotím... ale pak přijdou zas dny, kdy se cítím tak vyčerpaně, že se mi nic nechce, vůbec nic. A fakt nevolám rozvoz jídla, který mi byl už x-krát vnucován. Prostě jen vezmu nějaké suroviny z lednice, hezky je naskládám na talíř a je, jak můžete vidět často na Instagramu. Nebo prostě nakrájím různé druhy zeleniny, pokapu klasickým či ochuceným olivovým olejem, výjimečně i kokosovým, dochutím bylinkami a trouba peče za mě. To je maximální aktivita, které jsem schopna a ochotna. A mimochodem, napadlo Vás upéct zeleninu nasladko?  




Ono to nebude znít jako něco, z čeho si sednete na zadek, ale víte přece, jak to chodí... Život je plný překvapení. A petržel, kterou si dokážete představit maximálně ve vývaru, může chutnat naprosto božsky ve spojení se skořicí, vanilkou a citrónem... Vyloženě si ale říká o nějaký dip... třeba právě o krém, který jsem použila na palačinkový dort...



Kořeněná petržel

(2 porce)


Inspirace: Inspirace: A. Riggová, Den bez masa



  • 500 g petržele/pastiňáku
  • 25 ml vanilkového olivového oleje
  • 1 lžíce třtinového cukru
  • 1 lžička mleté skořice
  • 1 lžička citrónové kůry + šťávy






Petržel jsem si oškrabala a nakrájela na menší špalíčky jako na hranolky. Vložila jsem ji do vroucí vody a povařila asi dvě minuty. Poté jsem slila vodu, přidala olej, cukr, skořici, citrónovou kůru, šťávu a důkladně promíchala, aby se všechny špalíčky obalily. Rozložila jsem je po pečícím papírem vyloženém plechu a dala péct do předehřáté trouby na 20 minut

4 komentářů:

  1. pastiňák si často peču s olivovým olejem a solí, na sladko mě v životě nenapadlo ho udělat !!! no je to výzva, normálně se takovýhle kombinací bojím, ale láká mě to zkusit :)

    OdpovědětVymazat
  2. Na sladko ještě ne.... ale ta chuť by mě zajímala .... to musím zkusit:-)))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  3. já dělám klasicky nasladko červenou řepu s perníkovým kořením nebo skořicové a vanilkové kapustové chipsy. Petržel mně ale nikdy nenapadla, díky za skvělý tip :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)