Krabičkování... Těstoviny se sýrovou omáčkou

Dnes to bude velmi snadné. Párkrát si mixnem, těstoviny uvaříme raz, dva, smícháme a jíme. Nebo uložíme do krabičky a můžeme se věnovat jiným aktivitám :-) I tak to občas chodí. Je pravda, že občas je to s časem krapet na štíru, ale nemusíme vystát v kuchyni důlek, abychom vytvořili chutný, zdravý a sytý pokrm.




K tomu nejrychlejšímu patří bezesporu těstoviny. Do 10 minut není co dělat. Určitě doporučuji celozrnnou variantu před klasikou. Jednak lépe zasytí a dodají tělu mnohem víc. Zdravé výživy ale už i markety nabízejí poměrně široký sortiment, od klasických celozrnných pšeničných, grahamové, žitné, špaldové, rýžové, ječné, amarantové, kukuřičné, pohankové až po takové zajímavosti jako se spirulinou, cizrnové, konopné aj.. Sýrová omáčka není vlastně vůbec sýrová, ale i tak moc chutná :-)



Těstoviny se "sýrovou" omáčkou

Inspirace: http://www.onegreenplanet.org


  • 100 g pohankových těstovin


  • 1/2 hrnku kešu ořechů
  • 1/2 hrnku rostlinného mléka
  • 1 lžíce tahini
  • 1 lžíce citrónové šťávy
  • 2 lžíce lahůdkového droždí
  • 1 stroužek česneku
  • 1 lžička uzené papriky
  • 1 lžička kurkumy
  • sůl, pepř
  • pažitka


Kešu ořechy jsem si namočila ve vodě alespoň na hodinu. Těstoviny jsem uvařila podle návodu, aby byly al dente. V mém případě jsem nasypala těstoviny do vroucí osolené vody na 6 - 8 minut. Mezitím jsem slila vodu z ořechů, přilila k nim mléko, tahini, citrónovou šťávu, dochutila droždím, česnekem, paprikou, krukumou, solí, pepřem a rozmixovala v hladkou omáčku. Zalila jsem jí těstoviny a krátce prohřála. Odstavila jsem z plotny a posypala pažitkou. 

Těstoviny chutnají nejlépe ihned podávané, Pokud je budete ohřívat, doporučuji přilít kapku mléka. Těstoviny můžete samozřejmě i zapéct, ideálně do krabičky. 




3 komentářů:

  1. Těstoviny jsem neměla už pěkně dlouho ty jo... a ty tvoje opět vypadají neodolatelně! :)

    OdpovědětVymazat
  2. oo ze by me oblibene smetanove testoviny nemusely byt odsouzeny na vecne casy v zapomeni? :) btw Meat free Monday zni jako super napad jak si vyzkouset vegetarianske recepty, I am in. @S.

    OdpovědětVymazat
  3. právě obědvám a dobrota, musím říct že objevuju kouzlo kešu ořechů ze kterých uděláte omáčku, krém do sladkého, sýr atd. Přidala jsem si k tomu čerstvý hrášek a hrst polníčku. Díky za tip ;)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)