Řepové ravioli s pestem a mandlovou ricottou

Ahoj, jsem řepa! Tvářím se nenápadně, skoro jako myší kožíšek. Halím se do nepěkné slupky, aby se o mě zeleninoví frajeři neporvali, a že by nebylo poprvý. Ale počkejte, jak se vyloupnu, to jdou ze mě do mdlob. A Lucie při pohledu na ruce taky. Kdybyste viděli tu sytou, tmavou barvu a to se tu šušká, že za hranicemi a pod pultem jsou i duhové, žluté a jiné sokyně, tss. Ale ona mi i to zabarvení odpustí, vynahrazuji jí to chutí, joo umím to s ní. Utloukla by se po mně, jsme už taková věrná dvojka. Jedna bez druhé ani ránu. A tak pořád vymýšlí, co se mnou...




Jako dnes... domluvila mi schůzku  pestem a oříškovým "sýrem". Znáte to, první rande byla jsem pěkně nervózzní, ale mezi námi děvčaty, moc se mi to líbilo....




Řepové ravioli s pestem a mandlovou ricottou

(2 porce)

Inspirace: http://www.mynewroots.org

Ravioli

  • 2 červené řepy
  • šťáva z 1/2 citrónu
  • 1 lžíce olivového oleje
  • sůl

Mandlová ricotta

  • 50 g mandlí
  • 1 lžička lahůdkového droždí
  • kapka citrónové šťávy
  • 1 lžíce olivového oleje
  • 1 lžíce vody
  • špetka soli
  • Pesto např. tohle


Červenou řepu jsem omyla, zbavila konců, oloupala a nakrájela na co nejtenčí plátky. Můžete použít mandolínu, poslouží i škrabka. Hravější mohou použít i různé vykrajovačky, třeba srdíčko, kytičku aj.  Rozložila jsem ji do vhodné nádoby, nejlépe nějaké plytké, pokapala promíchanou citrónovou šťávou s olivovým olejem a solí. Nechala jsem marinovat přes noc, aby řepa zkřehla, ale postačí i pár hodin. 

Na ricottu jsem si mandle máčela ve vodě alespoň čtyři hodiny. Poté jsem vodu slila, přidala lahůdkové droždí, citrónovou šťávu, olivový olej, vodu, sůl a rozmixovala v hladkou hmotu. 

Pak už jsem jen plátky řepy plnila ricottou, pestem a přiklopila dalším plátkem řepy. 























2 komentářů:

  1. Vypadá to skvěle, nicméně...řepu jsem si nikdy moc neoblíbila :D :))

    OdpovědětVymazat
  2. No tedy, to vypadá opravdu náramně! Jsem řepný fanatik, takže určitě co nevidět vyzkouším! A mandlová ricotta, hmm, to je přímo pozvánka do nebe!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)