Krabičkování.... Quinoa s javorovým tempehem

Víte, co jsme si dlouho nedali? Krabičku :-) Pravidelní čtenáři určitě ví, co tím myslím. Další pokrm jako dělaný do práce, školy nebo jednoduše kamkoliv na cesty. Něco, co je stejně dobré teplé i studené v případě polních podmínek. A že bych mohla vyprávět...




Obligátní kuskus, rýži, jáhly, těstoviny a jiné tradiční přílohy tentokrát zastupuje quinoa, která to se mnou teda umí. Není nad to rozšířit si jídelní repertoár. I když doma budila menší obavy se slovy, "jestli není náhodou živá s těmi ocásky"... No a tempeh láska na první pohled a to vše doplněné podle mě skvěle k sobě ladícími vlašskými ořechy, javorovým sirupem, brusinkami, šalvějí a pomerančovou šťávou...





Quinoa s javorovým tempehem (2 - 3 porce)

Inspirace: http://nutritionstripped.com


Quinoa

  • 100 g quinoi (červená, černá bílá či kombinace)
  • hrst sušených brusinek
  • 1 lžíce čerstvě vymačkané pomerančové šťávy
  • 1 stroužek česneku
  • sůl, pepř

Tempeh

  • 1 balení uzeného tempehu
  • 1 lžička javorového sirupu 
  • 1 lžička olivového oleje
  • hrst čerstvé šalvěje



Quinou jsem si uvařila ve vodě v poměru 1:2, 1 díl quinoi na 2 díly vody, zhruba 15 minut. 

Mezitím jsem tempeh nakrájela na malé kostičky, zakapala javorovým sirupem, olivovým olejem, nakrájenou šalvějí, promíchala, rozložila po pečícím papírem vyložené zapékací nádobě a dala péct do předehřáté trouby zhruba na 10 - 15 minut. 

Uvařenou quinou jsem dochutila solí, pepřem, česnekem a promíchala s brusinkami, ořechy a tempehem a podávala.






10 komentářů:

  1. Mňam, tak to bych si hned dala, lákavá kombinace :)
    Quinou mám ráda, ale vždycky nad ní zvítězí kuskus - buď kvůli hladu nebo lenosti :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Market to je prostě kuskus, PB, loupáčky, cheesecake... patří k tobě :-)

      Vymazat
  2. Mňam, nádhera. Zní to moc dobře a ještě líp to vypadá :)

    OdpovědětVymazat
  3. Mnam ,urcite vyzkousim ,pze quinoi jsem si hrozne oblibila....odzkousene mam jak bilou ,cervenou tak i cernou ,quinoove vlocky a ted jsem si poridila i quinoove-pohankove spagety tak uvidim ,ale myslim ,ze me to nezklame a tempeh no to je laska....skoda ,ze obe potraviny jsou trochu drazsi :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. právě, jinak bych se tempehem cpala pořád :-( i když je to sója... quinou mám zatím jen červenou, ale určitě půjdu i do dalších barev :-)

      Vymazat
  4. To vypadá skvěle, ráda bych to vyzkoušela. :) Kde se dá v Praze sehnat tempeh?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nejsem z Prahy, ale v každé zdravé výživě jsem na tempeh narazila, Praha nebude výjimkou. Krom toho jej vede síť prodejen Albert.

      Vymazat
  5. Zrovna jsme s manželem strávili večeři plnou opakování několika slovíček: "to je dobrý" "mňam" "senzace"....
    Na tak dobrý recept jsem dlouho nenarazila. Rychlé, zdravé, jednoduché, dobré.
    Tleskám a klaním se!
    Bláža

    OdpovědětVymazat
  6. S přítelem jsme se mooooc oblizovali! :-) zajímavá, originální chuť

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)