Mangový salát s rebarborovým dresingem a chilli mandlemi

Dlouho se na blogu neobjevil žádný salát. Ne že by z mého jídelníčku vymizely, naopak. Kdo sleduje Instagram, ví :-) Jen se mi pod ruku nedostal takový, který by byl hoden, čtěte natolik ohromující, příspěvku. Ovšem tohle je jiná liga. A nemám obavy o smrádek ze samochvály, protože mě inspiroval jeden z mnoha úžasných blogů, takže nic nebrání ke spuštění chvalozpěvů, které Vás snad přesvědčí opustit nudnou klasiku a zkusit pro někoho možná až "divokou" chuťovou kombinaci, nicméně určitě zajímavou. Ta tu salátovou nudu určitě rozbije!






Ano, porušila jsem jakousi svou zásadu čerpat sezónní suroviny. Ale kombinace rebarbory s mangem byla lákavější než nějaká zásada. Protože, abych řekla pravdu, rebarbora s jahodami mě už děsně nudí... K tomu ředkvičky, pažitka a chilli mandle? Sem s tím!



Mangový salát s rebarborovým dresinkem a chilli mandlemi (2 porce)

Inspirace: http://www.thefirstmess.com

Dresing

  • 1 lžička kokosového oleje
  • 3 stonky rebarbory
  • troška vody
  • kousek čerstvého zázvoru
  • šťáva z 1/2 limetky
  • 1 lžička rýžového sirupu
  • 1 lžička olivového oleje
  • sůl, pepř

Chilli mandle

  • 50 g mandlí
  • špetka chilli
  • špetka soli

Salát

  • hrst špenátu
  • hrst ledového salátu
  • 1 mango
  • 4 ředkvičky
  • svazek pažitky


Na dresing jsem si na lžičce kokosového oleje orestovala rebarboru. Jakmile se začala připalovat, podlila jsem kapkou vody a restovala do mírného změknutí. Pak jsem ji rozmixovala spolu se zázvorem, limetkou, sirupem, olivovým olejem, solí a pepřem v hladký krém. 

Mandle jsem si opražila krátce spolu se solí a chilli. Mezitím jsem si omyla salátové listy, osušila je, naservírovala na talíř, pokladla oloupaným a nakrájeným mangem, ředkvičkami, posypala mandlemi, pažitkou a doplnila dresinkem. 

Pro snadnější konzumaci je samozřejmě vhodnější promíchat salát v míse, ale takto vypadá určitě zajímavěji :-)





9 komentářů:

  1. Ahoj, jím pouze raw- vadilo by, kdybych tu rebarboru rovnou rozmixovala? Díky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. většina zdrojů uvádí, že je třeba rebarboru tepelně opracovat, někdo ti zas řekne, že ne... takže...

      Vymazat
  2. Ahoj Luci, salát vypadá krásně jako vždy :) jen se trochu bojím toho dresingu... Ne, že bych ti nevěřila, že chutná skvěle, ale nejdřív jsem si myslela, jestli se nejedná o med nebo arašídové máslo. Můžeš mi popsat, prosím, jak to chutná? Děkuju :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. dresink je hodně kyselkavý, ale zralé, sladké mango a pálivé mandle parádně doplnil

      Vymazat
  3. nadherne fotky, a verim, ze to musi byt dobrota, dala bych si :)

    roo.rachel.1987@gmail.com
    SOUTĚŽ O NEREZOVÝ ŠEJKR na koktejly nebo kávičku
    http://rachel-roo.blogspot.cz/2014/05/letni-soutez.html

    OdpovědětVymazat
  4. ty jsi ale provokatérka :))) ukládám a vyzkouším, děkuji moc :)

    OdpovědětVymazat
  5. Mňam, krása :) Zkusím co nejdřív :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)