Cuketové nudle s pestem a broskvemi




Jak mě loni, snad i předloni, bavily tepelně zpracované cuketové nudle, letošní léto frčí syrové. Pro spousty lidí je nepředstavitelné konzumovat syrovou cuketu, ale myslím, že jde jen o předsudky. Důležitý je výběr cuket. Samozřejmě jsou nejvhodnější co nejmenší exempláře. Jednak jsou daleko chutnější, a kromě toho se vyhnete množství semínek. A co si budeme povídat, mnohem lépe se s nimi pracuje.

Salát kombinuje opět zeleninu s ovocem, ale výrazné pesto a ostrá máta sladkost salátu báječně doplňuje. Navíc krásné lesní jahůdky dělají salát doslova kouzelným...



Cuketové nudle s pestem a broskvemi

(2 porce)




  • 2 drobné cukety
  • sůl, pepř
  • 2 lžíce pesta
  • 1 broskev
  • hrst lístků máty
  • hrst lesních jahod







Cuketu jsem si omyla, odkrojila konce, pomocí škrabky na brambory nakrájela na tenké plátky, následně na co nejtenčí nudličky pomocí velkého, ostrého nože. V míse jsem je dochutila solí, pepřem, pestem a promíchala. Rozdělila jsem nudle na dva talíře, doplnila měsíčky broskví, mátou a posypala lesními jahodami.






5 komentářů:

  1. Ahoj Luci,

    zkouším HCLF raw food stravování a jsem ráda za každý tip na recept, takže určitě vyzkouším, jen ty lesní jahody asi neseženu, tak snad se to zvládne i s klasickými:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Káji, a víš, že jsem si na tebe vzpomněla u tohoto receptu? :-) Všimla jsem si na Insta, že držíš výzvu a celkem jsi mě nakopla, tak taky uvažuji... s klasickými jahodami se to určitě zvládne :-)

      Vymazat
  2. Ježišmarjá to vypadá zajímavě, ale nevím, jestli bych na to měla odvahu, hlavně jestli by mi to doma jedli :-D
    neposedarium

    OdpovědětVymazat
  3. Ahojky, prosím tě můžu se zeptat jaký mixér používáš? Teď se rozhoduji zda pořídit vše zvlášť nebo koupit nějaký pořádný robot, děkuji za tip. Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. bohužel neporadím, sama budu brzy tento problém řešit. Mám jen tyčový mixér a mlýnek na ořechy

      Vymazat

Děkuji za komentář :-)