Květákovo-cizrnový salát s kešu smetanou




V půli  týdne jsem Vás snad nalákala na klasický lehký listový salát. Dnes přitvrdíme a vrhneme se na luštěninový, které v tomto případě čestně reprezentuje cizrna. Ano, moje slabost. Pečená cizrna či hummus je už taková domácí klasika, která nemůže nikdy zklamat. Nezklamal ani salát, který doplnila sezónní zelenina, květák a cuketa. Aby nebyl příliš suchý, na řadu nastoupily kešu ořechy... A protože se nám na zahradě podezřele rozmnožil estragon... škoda jej nevyužít, trantadadá, podáváme...



Květákovo-cizrnový salát s kešu smetanou (2 - 4 porce)

Inspirace: http://www.veganricha.com

Salát

  • 100 g cizrny v suchém stavu
  • 1 hlávka květáku
  • 1 menší cuketa
  • sůl, pepř
  • olivový olej  

Zakysaná smetana

  • 1/2 hrnku kešu ořechů
  • 1 lžička jablečného octa
  • 1 lžička citrónové šťávy
  • špetka soli, pepře
  • 1 lžička dijonské hořčice
  • 1/2 lžičky agávového sirupu
  • hrst čerstvého estragonu

Nejprve jsem si dala přes noc namočit ořechy a cizrnu. Následující den jsem slila vodu a cizrnu uvařila doměkka. Kešu ořechy jsem rozmixovala s jablečným octem, citrónovou šťávou, solí, pepřem, dijonskou hořčicí, sirupem a čerstvým estragonem.

Květák jsem omyla, osušila, rozdělila na růžičky, rozprostřela po pečícím papírem vyloženém plechu, osolila, opepřila, pokapala olivovým olejem a dala péct do předehřáté trouby. Cuketu jsem si krátce orestovala na kapce olivového oleje spolu s cizrnou. Můžete lehce osolit.

Na závěr jsem promíchala upečený květák s cuketou, cizrnou smetanou a posypala čerstvým estragonem.







3 komentářů:

  1. Tu zakysanou smetanu z kešu určitě vyzkouším. Vypadá výborně :)

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, mohla bych použít místo celých kešu ořechů, kešu máslo?? díky ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. proč by ne, ale ta konzistence a výsledký produkt díky máčení ořechů je úplně jiný než máslo...

      Vymazat

Děkuji za komentář :-)