Levandulové mandlové mléko



Levandule mi vtrhla do kuchyně, ani nevím jak... A i když jsem nikdy nic s levandulovou vůní nevyhledála, pěkně se mi tam zabydlela a stala se její neodmyslitelnou součástí. Mám pocit, že i zdánlivě obyčejný moučník pozvedne do nebeských výšin a udělá z něj něco víc, něco speciálního, co Vás posadí na zadek. 

Hmm netřeba se přece držet jen moučníků, i rostlinné mléko si zaslouží něco víc... A tak vznikl příběh levandulového mandlového mléka :-)





Levandulové mandlové mléko

Inspirace: http://nourishandinspireme.com


(1 litr)


  • 1 hrnek mandlí
  • 3 hrnky filtrované vody
  • hrst sušené levandule
  • 1 lžička vanilkového extraktu
  • 1 lžíce agávového sirupu





Mandle jsem si přes noc namočila. Poté jsem je propláchla a zalila třemi hrnky filtrované vody. Společně s levandulí jsem rozmixovala a opět chvilku promixovala. Nakonec jsem přecedila přes čistou plenu, dochutila sirupem, vanilkovým extraktem a uskladnila v lednici až 4 dny. Před konzumací je třeba mléko vždy protřepat. Mléko můžete dochutit, čím je libo nebo vůbec nemusíte :-) 


Zbytek rozmixovaných mandlí, které zůstanou v pleně nevyhazujte, brzy 
Vám ukážu co s nimi, žádné plýtvání :-)




6 komentářů:

  1. Tak to musí chutnat skvěle! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Přiznám se, že jsem sice už pár receptů s levandulí viděla, ale vůbec si nedokážu představit, jak chutná. Evidentně je na čase vyzkoušet ;)

    OdpovědětVymazat
  3. super nápad, šlo by to i s čerstvou levandulí??? :) Z.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, lze to udělat i z mandlové mouky nebo jen z celých mandlí? Děkuji za odpověď :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)