Rajčatovo-okurkový salát s avokádem



Ať si kdo chce, co chce, říká... domácí rajčata jsou domácí rajčata. Kdo kdy ochutnal a ovoněl, už ho nikdy dostatečně neuspokojí ta kupovaná, naprosto nesrovnatelná, bez chuti a bez zápachu. Tady ten rozdíl pozná snad každý. Proto máte-li možnost, třeba i na balkoně v paneláku, udělejte si místo na květináč s rajčátky... Stojí za to... Třeba za tento až trapně jednoduchý salát, který ale staví právě na úžasné chuti domácích rajčat...



Rajčatovo-okurkový salát s avokádem

(2 - 4 porce)



  • 1 kg různých druhů rajčat
  • 1 okurka
  • sůl, pepř
  • dýňový olej
  • 1 limetka
  • 1 stroužek česneku
  • 1 avokádo
  • hrst čerstvé máty






Rajčata a okurku jsem si omyla, nakrájela na menší kousky, osolila, opepřila a pokapala dýňovým olejem. Avokádo jsem rozpůlila, polovinu jsem nakrájela k salátu, druhou jsem rozmačkala, dochutila česnekem, šťávou z limetky, solí pepřem a přimíchala k salátu. Na závěr jsem doplnila čerstvou mátou.







9 komentářů:

  1. Vypadá to krásně! Děkuji za typ :)

    OdpovědětVymazat
  2. Souhlasím, domácí rajčata jsou prostě domácí. Právě s cuketami a okurkami nám jich na zahradě právě dozrává strašně moc, takže už jen to domácí avokádo mi do tvého salátu chybí :D :).

    OdpovědětVymazat
  3. Lucie, obdivuju tu vaši odvážnou chuťovou kombinaci. Jak jde dýňový olej dohromady s mátou? Vůbec by mě to nenapadlo spojit. Vzbuzujete touhu to okamžitě jít vyzkoušet :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je to určitě zajímavé, věřím, že každého tato nová chuť neosloví, ale mě už prostě nudí věčný olivový olej s bazalkou :-)

      Vymazat
    2. No jo, už tam tu paralelu vidím. Jiná bylinka a jiný olej. Děkuju za příjemnou inspiraci, tohle půjde u mě v kuchyni pod nůž velmi brzy.

      Vymazat
  4. Jé, ten se mi zrovna hodí ... avokádo jsem včera koupila kvůli pecce, páč mi avokádový stromeček odešel, a rajčata s okurkama máme ve skleníku:-)) Díky:-)
    Ajka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)