Jablkovo-lískový koláč s datlovým karamelem






Jablkovo-lískový koláč s datlovým karamelem

Inspirace: http://www.wholeheartedeats.com

Krusta

  • 100 g lískových ořechů
  • 1 hrnek ovesných vloček
  • 3 lžíce roztopeného kokosového oleje
  • 2 lžíce vody
  • 1/2 lžičky vanilkového extraktu

Náplň

  • 1 hrnek jablečného pyré
  • 1 lžíce javorového sirupu
  • 1 lžička skořice
  • 3 jablka
  • hrst lískových ořechů

Datlový karamel

  • 1 hrnek datlí
  • 1/4 hrnku vody


Datle jsem si předem namočila. Na krustu jsem si rozmixovala lískové ořechy spolu s ovesnými vločkami v jemný prášek a zpracovala v tužší těsto spolu rozpuštěným kokosovým olejem, vodou a vanilkovým extraktem. 

Těsto jsem pomocí rukou vtlačila do koláčové formy a dala předpéct do předehřáté trouby zhruba na 170 stupňů na 10 minut. Mezitím jsem si rozmixovala datle s vodou v hladkou pastu. Kdo si chce práci urychlit, může datle zalít vařící vodou a v podstatě okamžitě mixovat.

Předpečenou krustu jsem potřela domácím jablečným pyré, na které jsem jednoduše rozmixovala nastrouhaná jablka s trochou vody, skořicí a javorovým sirupem. Koláč jsem pokladla jablky nakrájenými na měsíčky, posypala další skořicí a dala péct na dalších 30 minut. 

Po upečení jsem ihned potřela datlovým karamelem. Koláč jsem podávala posypaný lískovými ořechy, doplněný zbylým karamelem.







English version

Apple-hazelnut tart with date caramel

Inspiration: http://www.wholeheartedeats.com

Crust

  • 100 g hazelnuts
  • 1 cup of oats
  • 3 tablespoons of melted coconut oil
  • 2 tablespoons of cold water
  • 1/2 teaspoon of vanilla extrakt

Filling

  • 1 cup of apple sauce
  • 1 tablespoon of maple syrup
  • 1 teaspoon of cinnamon
  • 3 apples
  • handful of hazelnuts

Date caramel

  • 1 cup of dates
  • 1/4 cup of soaking water


I covered dates with water and soaked them. I pulsed hazelnuts and oats with blender into flour. I mixed it with melted coconut oil, water, vanilla extrakt and combined into dought.  

I pressed the dought into cake form with my hands and baked in preheated oven for about 10 minutes. Meanwhile I mixed dates with soaking water until smooth. You could also cover dates with boiling water and speed up the work.

I spread the apple sauce over the pre-baked crust, arranged over it apples and baked for another 20 minutes. I blended apples with water, cinnamon and maple syrup for homemade apple sauce. 

I glazed tart with date caramel. I served the tart sprinkled with hazelnuts and date caramel. 


4 komentářů:

  1. ...jako vždy nádhera, koláč vypadá skvěle! :)

    http://nm-fitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. No néé, takhle na večer, takovouhle dobrotu!!! :) Vypadá báječně :)

    OdpovědětVymazat
  3. Vyzkoušeno,upečeno a téměr vše snědeno.Byl vynikající.Tak tak jsem uchránila kousek k snídani.Drahé polovičce velmi chutnal:-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)