Kedlubnové carpaccio



Vše se jednou přejí. Holt čeho je moc, toho je příliš a platí to. Ozkoušeno, Výjimkou není ani burákové máslo, řepa, kukuřice nebo kedlubny. Když se jimi doslova cpete celé léto, na konci sezóny už ztrácí jistý glanc jako na začátku. Ale nic není ztraceno, dlouhým marinováním získávají nový kabátek a velká láska je na světě...




Kedlubnové carpaccio


(cca 1 porce)



  • 1 kedlubna
  • 1 lžíce olivového oleje
  • 1 lžíce bílého vinného octa
  • kapka agávového sirupu
  • sůl, pepř
  • hrst lískových ořechů
  • hrst výhonků



Kedlubnu jsem si omyla, otrhala listy a škrabkou na brambory jsem zbavila tuhé slupky a nakrájela na tenké plátky. Pokud máte, můžete použít mandolínu. Jde to i nožem, ale chce to trochu trpělivosti :-) V menší uzavíratelné nádobce jsem protřepala olivový olej s octem, sirupem, solí a pepřem. Kedlubnové plátky jsem rozprostřela v nízké nádobě a přelila zálivkou. Dala jsem marinovat do lednice, alespoň na hodinu, ideálně přes noc. Pokladla jsem na talíře, posypala výhonky a lískovými ořechy.








English version

Kohlrabi carpaccio


(1 portion)



  • 1 kohlrabi
  • 1 tablespoon of olive oil
  • 1 tablespoon of white wine vinegar
  • 1 teaspoon of agave sirup
  • salt, pepper
  • handful of hazelnuts
  • handful of sprouts



I washed up kohlrabi and stripped the leaves. Using peeler mandoline or knife, I cut the bulb into very thin slices. I whisked together olive oil, vinegar, sirup, salt and pepper and drizzled over the slices. I let it marinated over night. I arranged the kohlrabi slices on a plate and completed with hazelnuts and sprouts. 





0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za komentář :-)