Těstoviny s květákovou omáčkou



Na Facebooku jsem Vám už tak trochu odhalila, co Vás dnes čeká.... Ano, další těstoviny se zeleninovou omáčkou. A stále na letní vlně s květákem, kterému sluší krapet té exotiky v podobě kokosového mléka, ideálně domácího, chilli a kurkumy.


Určitě jste postřehli, že jsem se rozhodla recepty obohatit o anglickou verzi, kdyby sem náhodou zavítal i zahraniční čtenář. Ale proč to píšu? Chci se předem omluvit za případné menší či větší chybky, přece jen nejsem rodilý mluvčí, proto Vás prosím o shovívavost :-)




Těstoviny s květákovou omáčkou (4 porce)

Inspirace: http://www.produceonparade.com



  • 200 g těstovin (žitné vrtulky)

Květáková omáčka

  • 1 menší květák
  • 1 hrnek kokosového mléka
  • 1 stroužek česneku
  • 2 lžíce lahůdkového droždí (nee klasické droždí!)
  • 1 lžička citrónové šťávy
  • 1 lžíce shoyo sójové omáčky 
  • 1 lžička kurkumy
  • sůl, pepř, chilli



Květák jsem si krátce povařila ve vroucí osolené vodě. Následně jsem jej rozmixovala tyčovým mixérem v hladký krém spolu s mlékem, česnekem, droždím, citrónovou šťávou, sójovou omáčkou, kurkumou, solí pepřem a chilli. 

Těstoviny jsem si uvařila dle návodu. Rozdělila na porce, doplnila omáčkou a na závěr posypala "zaječím zelím"...





English version

Pasta with cauliflower sauce (4 portions)

  • 200 g pasta 

Cauliflower sauce

  • 1 smaller head of cauliflower
  • 1 cup of coconut milk
  • 1 clove of garlic
  • 2 tablespoons of nutritional yeast
  • 1 teaspoon of lemon juice
  • 1 tablespoon of shoyo soya sauce
  • 1 teaspoon of turmeric
  • salt, pepper, chilli



I steamed the cauliflower in the salted water for a short time, about 10 minutes. Then I blended cauliflower with coconut milk, garlic, yeast, lemon juice, soya sauce, turmeric, salt, pepper, chilli until smooth and creamy.

I cooked pasta according the package. I devided pasta to the plates, added cauliflower sauce and decorated with sprouts.



6 komentářů:

  1. nedokážu si představit, jak to chutná? :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mmm, to vypadá na velkou mňamku :) Květák mám moc ráda
    veru-life.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Proboha jak muzes mit na 4 porce pouze 200g testovin? Ani si neuvedomujes, ze temahle miniporcema nabadas k anorexii.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. čtenáře považuji za natolik inteligentní a ne za ovce, které jen slepě kopírují recept, tudíž si snad recept a velikost porcí přizpůsobí svým potřebám, ať bych uvedla jakoukoliv gramáž těstovin, nikdy nebude vyhovovat všem. Já jako žena se sedavým zaměstnáním bych ani větší dardu těstovin nezvládla... a nerada bych na oko navyšovala porce,

      Vymazat
  4. Objevila jsem Váš blog před pár dny a jsem vážně nadšená! A tenhle recept je parádní!!! Už jsem nevěděla, co z květáku pořád dělat, a tohle je báječné využití ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji moc za krásný komentář, jsem ráda, že se blog líbí :-)

      Vymazat

Děkuji za komentář :-)